شناسهٔ خبر: 46927 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

آقامحمدی در گفت و گو با "نماینده" :

نمایندگان باید از ابتدای امر در جریان جزئیات توافقنامه جامع هسته ای باشند

ابراهیم آقا محمدی عضوکمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی درخصوص اهمیت اطلاع نمایندگان از جزئیات دور جدید توافق هسته ای گفت: درباره مذاکرات نباید موردی از دید مجلس پنهان باشد زیرا پس از اینکه این توافقات بخواهد رسمی و نهایی شوند نیاز است که نمایندگان از ابتدای کار در اطلاع همه امور قرار گرفته باشند .

ابراهیم آقا محمدی، عضوکمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار نماینده اظهار داشت : روز یکشنبه دکتر ظریف و تیم همراهشان برای ادای توضیحات و پاسخ به سوالات نمایندگان به کمیسیون امنیت ملی مجلس می آیند و در آن زمان است که می توان اظهار نظر دقیق تری راجع به شفافیت و نیز ابعاد مذاکرات هسته ای جدید انجام داد.

وی ادامه داد: درباره مذاکرات نباید موردی از دید مجلس پنهان باشد زیرا پس از اینکه این توافقات بخواهد رسمی و نهایی شوند نیاز است که نمایندگان هم از ابتدای کار در اطلاع همه امور قرار گرفته باشند .

آقامحمدی تصریح کرد: مجلس اگر در جریان جزئیات این توافق از ابتدا قرار نگیرد حق خود می داند از قدرت و وظیفه نظارتی خود استفاده کند.  امیدواریم که این بار برخلاف دفعات قبل که معمولا می گفتند بخشی از آن مذاکرات محرمانه است و قسمت هایی را از نظر مجلس دور می کردند به کارشان ادامه دهند.

به گفته وی، این برای مجلس قابل قبول نیست مذاکراتی که به ملت ایران و سرنوشت آن بستگی دارد از نظر نمایندگان مردم دور بماند.

نماینده لرستان در مجلس عنوان کرد: با توجه به اینکه آمریکایی ها در این مرحله افزون خواهی هایی مانند تسلیحات و موشک های بالستیک و موارد دیگر را مورد بحث قرار داده اند می توان گفت اینها بهانه ای است تا تیم مذاکره کننده ما را مرعوب کنند و این یک جنگ روانی و شگرد فریب است که آنها به کار برده اند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در مذاکرات هسته ای نیز غرب و آمریکا چیزی بیشتر از قانون "NPT " نمی توانند از ما بخواهند و ما هرگز به زیاده خواهی های آنها تن در نمی دهیم وبرای ما قابل قبول نخواهد بود .

 

برچسب‌ها:

نظر شما