شناسهٔ خبر: 46917 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

علت هتاکی های روزافزون به شورای نگهبان چیست؟ /هادی غفاری و موسوی خوئینی ها پاسخ می دهند

اصلاح طلبان یک سوال ؛ با توجه به هجمه اصلاح طلبان به شورای نگهبان آیا آنان به دنبال باز کردن یک کله پری در مجلس آینده هستند که در آن فرقی بین تاجر ، فاسق ، عالم ، امام و ...نباشد؟

نماینده - در روزهای اخیر بار دیگر موضوع نظارت استصوابی شورای نگهبان بر انتخابات از سوی اصلاح طلبان به میان کشیده شده است .

در این باره گفتنی های زیادی است که در طول دوران اصلاحات و به مقتضای شبهه افکنی ضد انقلاب بارها به آن پرداخته شده و بعید به نظر می رسد کسی را شک و شبهه ای در بطلان آن چه عده ای از آن سخن می گویند باشد ولی در این مجال قصد داریم با مراجعه به تاریخ ۳۵ ساله گذشته از منظر دیگری به این شبهه افکنی ضد انقلاب پاسخ گوئیم .

اسفند ماه سال ۱۳۵۸ نخستین انتخابات مجلس شورای ملی که بعدها مجلس شورای اسلامی خوانده شد برگزار گردید .

در این انتخابات گروه ها و جریان های مختلفی نام نویسی کرده و پای به عرصه انتخابات گذاشته بودند از مجاهدین خلقی که بعدها نفاقشان علنی شد تا گروه های چپ گرای وابسته به شوروی و لیبرال های متکی به غرب تا مبارزین انقلابی و اسلامگرایی که رهبرشان حضرت روح الله بود و ...

سخنان برخی نامزدهای آن دوره مجلس که امروز دم از غیرقانونی بودن نظارت استصوابی شورای نگهبان می زنند در نوع خود خواندنی و شنیدنی است ...

در این مختصر تنها به یک نمونه اشاره می کنیم و می گذریم باشد که این افراد با مراجعه به گذشته خود کمتر سخن گویند و اندکی تامل و تدبر کنند ...

هادی غفاری را همه می شناسند ...نیازی به معرفی او نیست ...به این جملات دقت کنید !

« بعضی ها گمان کرده اند که مجلس شورای ملی کله پزی است که در آن فرقی بین تاجر ، فاسق ، عالم ، امام و ...نیست و هر چقدر پول بدهی کله میخری !...ما در خیابان ها فریاد نکشیدیم و زیر تانک نرفتیم که هرکسی وارد مجلس شود.»

وی ادامه داد «هر کس از ماهیت فکری انقلاب دفاع کند هم فاشیست می شود ، هم فالانژ می شود و هم دیکتاتور می شود و هم انحصار طلب می شود ، اینها برای ما مسئله ای نیست ، ما از دوران شاه گوشمان پر شده ، عیب ندارد ، چه به حزب دشنام دهند چه به شخص دشنام بدهند .»

محمد موسوی خوئینی ها دومین فردی است که سخنان دیروز او می تواند برای امروز ما مفید باشد !

در اولین دوره انتخابات ریاست جمهوری و در شرایطی که هنوز شورای نگهبان شکل نگرفته بود موسوی خوئینی ها از سوی امام خمینی مامور می شود تا صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری را بررسی و نتیجه را اعلام کند و وی از میان ۱۰۶ نامزدی که وزارت کشور لیست آنها را برای بررسی صلاحیت به امام خمینی تقدیم کرده بود صلاحیت حدود ۱۰۰ نفر را رد می کند.

موسوی خوئینی ها پا را از این نیز فراتر گذاشته و اصولا تعدد کاندیداها را توطئه علیه انقلاب می خواند .

به بخشی از سخنان خوئینی ها که پیش از خطبه های نمازجمعه ایراد شده بود توجه کنید : «من به عنوان نماينده امام در كميسيون نظارت بر تبليغات انتخابات رياست‌جمهورى، اين مطلب را به عرض‌تان مى‌رسانم...همچنان كه در مراحل قبل و نيز بعد از انقلاب هم، ما شاهد توطئه‌هاى پى در پى بوده‌ايم. يكى از همين توطئه‌ها نامزدى بيش از ۱۰۰ نفر براى رياست‌جمهورى است. در كجاى دنيا سراغ داريد چنين چيزى را؟ يقينآ اين تعداد فراوان نامزدهاى رياست‌جمهورى براى ملّت ايران به مفهوم آزادى و دموكراسى تفسير نمى‌شود، بلكه به معنى هرج و مرج، به معنى بى‌ضابطه بودن و به معنى بى‌قاعدگى است. »

وی ادامه می دهد :«من به عنوان نماينده امام در نظارت بر تحقيقات انتخاب شدم، روز گذشته براى شروع تبليغات انتخاباتى، كه روز بيستم از طرف وزارت كشور براساس لايحه مصوبه شوراى انقلاب مى‌بايست تبليغات آغاز گردد و لابد اين سؤال براى ملّت ايران مطرح است كه چرا از روز گذشته يعنى روز بيستم تبليغات آغاز نشد؟ من نامزدهاى رياست‌جمهورى را دعوت كردم به كميسيون نظارت، با بسيارى از آنها صحبت كردم. در اين گفت وگوها با مسائلى برخورد كردم كه ديدم اگر چنانچه اين افراد در صحنه تلويزيون جمهورى اسلامى و در صداى جمهورى اسلامى ايران بخواهند صحبت كنند و با مردم رو به رو شوند، يقينآ ملت ايران نمى‌پسندد كه مسأله رياست‌جمهورى تا اين حد به افتضاح كشيده شود.»

از آن چه گفته شد چه می توان نتیجه گرفت ؟!

۱- مجلس شورای اسلامی به صورت خاص و نهادهای نظام اسلامی به صورت عام و به گفته هادی غفاری کله پزی نیستند که هر کس به اندازه پولی که می دهد سهم داشته باشد و در آن فرقی بین عالم و جاهل و یا فاسق و عادل نباشد.

۲- تعدد نامزدها بنا به گفته موسوی خوئینی ها نشان دموکراسی و آزادی نیست و در نتیجه نظام اسلامی و به نمایندگی از آن شورای نگهبان موظف است نامزدهای فاقد صلاحیت را رد و انتخابات را از حضور این افراد پالایش کند.

و یک سوال ؛ با توجه به هجمه اصلاح طلبان به شورای نگهبان آیا آنان به دنبال باز کردن یک کله پری در مجلس آینده هستند که در آن فرقی بین تاجر ، فاسق ، عالم ، امام و ...نباشد؟!

 

نظر شما