شناسهٔ خبر: 46758 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نماینده مردم گرگان در نطق میان دستور

ادبیات آشتی ملی برازنده کشورهای جنگ‌زده است/ این ادبیات رهنمود هاشمی رفسنجانی است

طاهری نماینده مردم گرگان در خانه ملت گفت:‌ ادبیات آشتی ملی که توسط رئیس‌جمهور در روز 22 بهمن بکار رفت برگرفته از رهنمودهای آقای هاشمی رفسنجانی و برازنده کشورهای جنگ‌زده است نه ملت ایران که وحدت بی‌نظیر خود را یک بار دیگر در راهپیمایی 22 بهمن امسال نشان دادند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس سیدعلی طاهری در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس گفت: حضور توأم با بصیرت مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال آنگونه که ولی امر مسلمین فرموده‌اند مظهر وحدت، استقامت و عدم تسلیم در برابر زورگویی و باج‌خواهی آمریکایی‌های جهانخوار است و یادآوری به ما خدمتگزاران مردم در قوای سه‌گانه که در انجام وظایف‌مان با تکیه بر ایمان و به پشتوانه این حضور الهی-سیاسی در عرصه داخلی و خارجی بدون چشمداشت به بیگانگان برای حل مشکلات مردم حرکت کنیم.

وی افزود: با عنایت به ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری پیشنهاد می‌شود در اسرع وقت کارگروه مشترکی بین مجلس و دولت در جهت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب تشکیل و راهکارهای اجرایی آن تنظیم شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: ضمن حمایت مجدد از تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان انتظار داریم یک قدم از حقوق مسلم ملت‌مان عقب ننشینند و مظهر استقامت ملت در این مذاکرات باشند.

طاهری تصریح کرد: گروه ۱+۵ متشکل از برخی دولت‌های بی‌منطق و زیاده‌خواه است. دولت‌هایی که سلاح‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی را می‌بینند ولی کلامی در مخالفت آنان به زبان نمی‌آورند و بدتر آنکه کاملا مطابق خواست و رضایت آنها حرکت می‌کند ولی  حق مسلم ما را در داشتن انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای برنمی‌تابند و اینچنین در مذاکرات زیاده‌طلبی می‌کنند.

وی افزود: اینکه برخی تصور کنند نگرانی آمریکا، رژیم کودک‌کش صهیونیستی و برخی دولت‌های غربی از سلاح هسته‌ای ماست ساده انگاری محص است. مشکل آنان با اصل اسلام، نظام اسلامی و وجود یک رهبری الهی یعنی ولایت مطلقه فقیه در آن است و سلاح هسته‌ای و حقوق بشر و غیره فقط یک بهانه است.

نماینده مردم گرگان در خانه ملت اظهار داشت:‌از مواضع انقلابی رئیس‌جمهور در نشست نهم بین‌المجالس اسلامی و نیز در سخنرانی روز ۲۲ بهمن تشکر می‌کنم و انتظار ما اتخاذ همین مواضع است اما آقای رئیس‌جمهور اشاره‌ای به آشتی ملی داشت. سؤال اینجاست که آیا مردم ما با هم قهرند که باید آشتی کنند؟

طاهری اضافه کرد: ادبیات آشتی ملی که البته برگرفته از رهنمودهای آقای هاشمی رفسنجانی است، برازنده کشورهای جنگ‌زده است نه ملت ایران که وحدت بی‌نظیر خود را یک بار دیگر در همان راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال نشان داده است.

وی افزود:‌ آری فتنه ۸۸ در پی ایجاد رخنه در صفوف به هم پیوسته ملت ایران بود که به برکت رهبری پیامبرگونه رهبر معظم انقلاب و بصیرت مثال‌زدنی ملت شکست خورد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: فتنه‌ای آمریکایی انگلیسی صهیونیستی که هنوز آنان با بی‌شرمی تمام از سران داخلی آن حمایت می‌کند. جا دارد همین جا از شهدای مقابله با آن فتنه یادی کنیم. به ویژه شهید علیرضا ستاری، شهید عزیزی که پس از ۴ سال رنج و درد جانبازی اخیرا به جمع نورانی شهدا پیوست.

طاهری اظهار داشت: کسانی که فتنه ۸۸ را مدیریت و حمایت کردند، و هنوز هم حاضر به عذرخواهی از ملت نیستند باید در قیامت پاسخگوی این شهدا و خانواده‌های معظم‌شان باشند.

وی افزود: در روزهای اخیر شاهد بودیم که دولت به نیت کمک به مردم سبد کالا توزیع کرد انشاءالله که نیت‌شان خیر بوده است اما عدم تدبیر در نحوه و زمان توزیع مشکلات زیادی را برای مردم عزتمندمان ایجاد کرد ضمن اینکه اقشار آسیب‌پذیر بسیاری مشمول دریافت این سبد نشدند.

نماینده مردم گرگان در خانه ملت گفت: انتظار مردم آن است که در اسرع وقت شیوه توزیع سبد کالا اصلاح شود تا ضمن رعایت شأن مردم طبقات ضعیف و محروم از دریافت این سبد برخوردار شوند.

طاهری در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود در بخش‌های مختلف خواستار رسیدگی مسئولان به این مشکلات و حل آنها شد.

نظر شما