شناسهٔ خبر: 46713 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

حاجی‌دلیگانی:

جلسه امروز صبح کمیسیون تلفیق غیرقانونی بود

حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در اخطار قانون اساسی جلسه امروز کمیسیون تلفیق را به دلیل اتمام ماموریت این کمیسیون غیرقانونی دانست.

به گزارش نماینده به نقل از فارس حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در جلسه صبح امروز مجلس در اخطار قانون اساسی خطاب به ابوترابی‌فرد رئیس جلسه با انتقاد از اینکه چرا هیات رئیسه اجازه طرح اخطار در زمان مقرر را نمی‌دهد گفت: ما این حق را به هیات رئیسه و هیچ کس دیگر ندادیم.

نماینده مردم شاهین‌شهر ادامه داد: براساس اصل ۵۲ قانون اساسی هرگونه تغییر در ارقام بودجه تابع مراکز مقرر در قانون خواهد بود و ماده ۴۵ آیین‌نامه داخلی مجلس نیز می‌گوید زمان ماموریت کمیسیون تلفیق تا تصویب نهایی قانون ۵ ساله توسعه و یا بودجه است.

حاجی‌دلیگانی اضافه کرد: روز دوشنبه آخرین اصلاحات در بودجه انجام شد و تاکنون نیز خبری نداریم که شورای نگهبان مطلبی را مغایر قانون اعلام کرده باشد پس بنابراین کمیسیون تلفیق دیگر وجاهت قانونی ندارد مگر آنکه شورای نگهبان نظری را اعلام کند.

این نماینده مجلس با انتقاد از تشکیل جلسه امروز صبح کمیسیون تلفیق تصریح کرد: چه دلیلی داشت که امروز اعضای سابق کمیسیون تلفیق را دعوت کرده و در آن جلسه جداول بودجه را مورد دستکاری قرار دهند.

وی تاکید کرد: کاری که امروز انجام گرفت خلاف قانون بوده و باید از آن توبه کرد و به صراحت اعلام شود که این کار خلاف قانون است.

محمدحسن ابوترابی نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه را برعهده داشت در پاسخ به این اخطار نماینده مردم شاهین‌شهر گفت: با رفع ایرادات شورای نگهبان درباره لایحه هدفمندی تغییری در ارقام این تبصره به وجود آمد و باید جداول تصویب می‌شد؛ جلسه امروز کمیسیون نیز بر همین مبنا بود و برای اصلاح جداول جلسه برگزار شد.

ابوترابی‌فرد همچنین درباره انتقاد حاجی‌دلیگانی از عدم اجازه برای مطرح شدن اخطارش گفت: براساس قانون زمانی که اخطاری درباره طرح‌ها و مسائل مطرح در صحن علنی اعلام می‌شود مقدم بر دیگر موضوعات است و اگر اخطار شما ناظر بر بحث ما بود مسائل دیگر را قطع کرده و اخطار شما را گوش می‌کردیم اما اخطار شما راجع به موضوع نبود.

برچسب‌ها:

نظر شما