شناسهٔ خبر: 46579 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

ناصری: در انتخابات آینده، جریانات سیاسی رقیب ممکن است به هم برسند

ناصری

نماینده - زمان خیلی دوری نبود که این اصلاح طلبان در جریان انتخابات ریاست جمهوری شعارشان این بود که بنویسید "خاتمی" بخوانید "ناطق نوری" و زمانی که درانتخابات 76 جایگاه دولت را به دست آوردند، بیشترین هجمه را به مجلس تحت ریاست ناطق نوری تحت عنوان مجلس تندرو، انحصار طلب و حامی خشونت داشتند، اما اکنون در چنان تنگنای سیاسی قرار گرفته اند، ترجیح می دهند ریاست مجلس آینده در اختیار همان ناطق نوری باشد تا چهره دیگری از اصولگرایان.

ناصری

این نکته وقتی با اهمیت می شود که فردی که این سخن را به زبان می آورد، عبد الله ناصری  از اعضای سازمان مجاهدین انقلاب است. چهره ای که  روزنامه اعتماد در معرفی اش می نویسد  «اعتقاد سرسختانه به فعاليت و اخلاق حزبي در سياست دارد.» یک چهره حزبی که قائده بازی را بلد است هرگز نمی آید، از رقیب دیرین جریان خود به عنوان گزینه مطلوب ریاست یک قوه مهم یاد کند، مگر اینکه هیچ امیدی به گزینه های خودی نداشته باشد. تا جایی که ناصری در چهره یک فعال حزبی اصلاح طلب ، رقیب دیروزخود را با حفظ همان جایگاه اصولگرایی به عنوان گزینه جریان مطبوع خود قبول می کند:« بنا نيست نه آقاي ناطق نوري با آن كسوت و سابقه سياسي كه يك اصولگرا شناخته مي‌شود، اصلاح‌طلب شود و نه جبهه اصلاحات چنين درخواستي از آقاي ناطق خواهد داشت. در لحظات بحراني و سرنوشت‌ساز، وقتي منافع ملي به هر چيز ديگري اولويت دارد، خود به خود جريانات سياسي رقيب ممكن است به هم برسند كه در انتخابات 92 اين را ديديم اما اينكه آيا در انتخابات پيش‌رو (مجلس دهم) اصلاح‌طلبان دنبال چهره‌هاي اصولگراي عاقل و خردورز بروند، احتمالش وجود دارد».

وی با صراحت می گوید:« حتما اصلاح‌طلبان ترجيح مي‌دهند كه يك مجلس اصولگراي عاقلي داشته باشيم كه نماد و رييسش هم فرض كنيد آقاي ناطق نوري باشد كه مصلحت كشور و منافع ملي را بر هر چيز ديگري ترجيح مي‌دهد. حتما در اين شرايط اصلاح‌طلبان از اين سناريو حمايت خواهند كرد ولي بنا بر اين نيست كه اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس فعال نباشند و با تدابير خودشان به سمت نامزدهاي خودشان نروند ».

نظر شما