شناسهٔ خبر: 46562 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

پایگاه رای شکننده، دوباره حامیان دولت را به سمت لزوم آشتی ملی سوق داد؟

مرعشی

نماینده - با وجود اینکه طیف حامیان دولت، به عنوان پیروز انتخابات ریاست جمهوری ، خود را جریان مورد اقبال مردم می دانند و از لزوم دریافت پیام 24 خرداد از جانب جریان های منتقد سخن به میان می آورند، اما گویا نگرانی های جدی در خصوص پایگاه رای شکننده خود دارند و با این وضعیت تنها راه کسب آرای مردمی در انتخابات مجلس دهم را جلب وجذب آرای طیف های مختلفی می داند که می توانند به صورت تاکتیکی در کنار هم گرد آیند. طرح گفتگوی ملی و یا آشتی ملی از سوی این جریان در حالی که منتقدین را با عناوینی مانند افراطی ، تند رو، معدود و کم سواد یاد می کنند ، یقینا ،چنین هدفی را دنبال می کند.

مرعشیدرهمین زمینه حسین مرعشی از چهره های جریان کارگزاران و نزدیک به دولت در گفتگو با روزنامه آرمان با بیان اینکه نبودن در صحنه هیچ مساله‌ای را حل نمی‌کند، با اشاره تلویحی به رد صلاحیت ها و محدودیت حضور برخی اشخاص در این صحنه ،اظهار می دارد:

« تصور می‌کنم آقای روحانی بعد از فراغت نسبی از مسائل بین‌المللی این ظرفیت را دارد و یک وظیفه است که قبل از آغاز رقاب‌های مجلس، فضای سیاسی کشور را با ایجاد گفت‌وگوی ملی تحت تاثیر قرار دهد. قبل از آغاز مباحث انتخاباتی مجلس باید بین جناح‌های سیاسی اصولگرا و اصلاح‌طلب و هم بین جناح‌ها با نهادهای اصلی کشور گفت‌وگویی صورت گیرد تا دغدغه همدیگر را درک کنیم. ما به عنوان اصلاح‌طلبان، از الان می‌گوییم دغدغه کفایت نهادهای موثری مثل مجلس داریم و فکر می‌کنیم سخت گیری‌هایی که امیدواریم از روی دلسوزی برخی نهادها بوده است و می‌خواستند نظام سیاسی کشور سالم بماند، در جهت درستی صورت گیرد چرا که این سختگیری‌های بیش از حد، کفایت نهادهایی مثل مجلس را کم کرده است. باید در کنار سلامت مجلس به کفایت مجلس هم فکر کنیم. تصور می‌کنم اگر گفت‌وگوی ملی با محوریت آقای روحانی شکل بگیرد، بسترها برای برگزاری انتخابات خیلی باشکوه که دغدغه‌ها در آن لحاظ شود، آماده است».

نظر شما