شناسهٔ خبر: 46540 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

عضو کمیسیون امنیت مجلس در واکنش به فراخوان روحانی برای نقد حقوقی توافق ژنو:

اگر مصمصم به نقد حقوقی هستید جزییات را در اختیار عموم بگذارید

وحید احمدی حجت الاسلام احمدی نماینده مردم کنگاور و صحنه گفت: اساساً بدون دسترسی به متن نمی توان بحث دقیق حقوقی را انجام داد، بنابراین اگر چنانچه آقایان مصمم هستند اظهار نظرهای مبتنی بر واقع انجام شود بایستی متن کامل با جزییات در اختیار قرار بگیرد.

حجت الاسلام وحید احمدی در گفتگو با نماینده در واکنش به فرخوان دکتر روحانی مبنی بر ورود حقوقدانان به نقد توافق­نامه ژنو اذعان داشت: به لحاظ منطقی و حقوقی درست نیست که بگوییم تمایل به اظهار نظر داریم ولی جزئیات توافق نامه را در دسترس عموم قرار ندهیم ! 

این عضو حقوقدان کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید داشت: اگر بخواهیم بحث دقیقی نسبت به توافق ژنو داشته باشیم لازمه آن این است که به متن کامل دسترسی داشته باشیم. زیرا گاهی از یک واژه حقوقی می­توان مفاهیم متعددی را برداشت کرد و اینکه در کجای متن قرار داشته باشد و قبل و بعد از آن چه باشد در معنای واژه اثرگذار است.  

وی در ادامه اشاره کرد: وقتی که متن و جزئیات کامل در دسترس نباشد باید به سخنان و اخبار بسنده کرد که در اینصورت به نقطه نظرات مسئولین کشور خود لزوماً نمی­شود اکتفا کرد. 

نماینده مردم کنگاور و صحنه در نهایت اظهار داشت: اساساً بدون دسترسی به متن نمی توان بحث دقیق حقوقی را انجام داد و در واقع برداشت­ها به نوعی گمانه زنی خواهد بود بنابراین اگر چنانچه آقایان مصمم هستند اظهار نظرهای مبتنی بر واقع انجام شود بایستی متن کامل با جزییات در اختیار قرار بگیرد.

برچسب‌ها:

نظر شما