شناسهٔ خبر: 43797 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

یونسی در هرمزگان:

مجلس در رأس امور است / قانون اساسی حق انحلال مجلس را نمی‌دهد

علی یونسی 4 دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: قوانین نظام مقدس جمهوری اسلامی به گونه‌ای وضع شده که مجلس در رأس امور است و قانون اساسی اجازه انحلال آن را نمی‌دهد.

به گزارش نماینده به نقل از فارس حجت‌الاسلام علی یونسی ساعاتی پیش در جلسه شورای اداری استان هرمزگان اظهار داشت: در بسیاری از کشورها قوه مجریه حق تغییر و یا انحلال مجلس را دارد اما در ایران مجلس در راس امور است و قانون اساسی بر این امر تاکید دارد.

وی اضافه کرد: همه ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی با رای مستقیم و غیرمستقیم مردم تعیین می‌شوند و هیچ جایگاهی در این نظام بدون اراده مردم شکل نمی‌گیرد. اگر چه هیچ امری خارج از اراده خدای متعال نیست اما این که گفته می‌شود مسئولان در جمهوری اسلامی منصوب به خدا هستند یک بحث فکری و تئوری است که قانون اساسی آن را برنمی‌تابد.

دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی همچنین یادآور شد: همه تصمیمات سیاسی و عرفی بر عهده مردم است و همه شهروندان دارای حق رای مساوی هستند.

وی همچنین با بیان اینکه ارزش رأی هر ایرانی به مثابه ارزش خون بها یکسان است، تاکید کرد: رأی هر ایرانی چه شهری یا روستایی، تهرانی یا بندرعباسی، شیعه یا سنی، بلوچ یا کرد، مرجع تقلید و فرد عادی یکسان است که این مهم نشان می‌دهد ملت ایران در برابر قانون از شرایط یکسان برخوردار هستند.

یونسی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه مسئولان باید در کنار عدالت احسان را نیز در منش مدیریتی خود داشته باشند، بیان داشت: همه مسئولان باید به‌گونه‌ای با محوریت قانون، اخلاق ‌مداری را در روش مدیریتی خود حاکم کنند تا مردم احساس نکنند برای حل مشکلاتشان باید از همان ابتدا به فکر آشنا و پارتی باشند.

وی همچنین با اشاره به روند تغییرات مدیریتی در کشور خاطرنشان کرد: تغییر و تحول سمت‌های سیاسی که عمدتا با تغییرات دولت‌ها صورت می‌گیرد امری طبیعی است اما در سمت‌های پایین بنا بر ثبات شغلی و تداوم کار مدیران است و دولت قصدی بر شخم زدن بدنه ادارات و مدیران اجرایی را ندارد.

به گفته یونسی سیاست دولت در این راستا ثبات، امنیت و ایجاد امید است و همه کسانی که قصد همکاری دارند و مردم از خدماتشان راضی هستند سیاست بر حفظ آنان است.

دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی در پایان استان هرمزگان را استان کلیدی، موثر و ویژه کشور دانست و تاکید کرد: هرمزگان دارای جایگاه ملی است و رییس جمهور بنا بر همین اهمیت دومین سفر خود را به این استان برنامه‌ریزی کرده است.

نظر شما