شناسهٔ خبر: 41464 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

انصاری در واکنش به اظهارات فرزند منتظری:

خشم امام نسبت به منتظری قابل انکار نیست

محمدعلی انصاری 2 انصاری گفت: هر گونه تشکیک نسبت به نامه ۶ فروردین ناشی از جهل یا خدای ناکرده ناشی از عناد و یا انتقام جویی است و به نوعی تلاش در جهت وارونه جلوه دادن حقایق و واقعیات تاریخ انقلاب است.

محمدعلی انصاری 4به گزارش «نماینده» به نقل از جماران، در پی تشکیک چندباره فرزند منتظری در مورد اصالت انتساب نامه ۶ فروردین ماه سال ۱۳۶۸ حضرت امام (ره) خطاب به منتظری، حجه الاسلام و المسلمین محمد علی انصاری در واکنش به این ادعای کذب واکنش تندی نشان داده است.

 

انصاری در این خصوص به خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی جماران گفت:

 

 

 

موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی به کرات و به طور رسمی نسبت به صحت انتساب نامه مذکور به حضرت امام خمینی که در آن حضرت امام مرحوم آیت الله منتظری را مخاطب قرار داده اند، اعلام نظر نموده است بدون شک و تردید این نامه بسیار مهم و تاریخی از تصمیمات قطعی الصدور امام عظیم الشان است که پس از نگارش آن تعدادی از چهره های شاخص سیاسی و حوزوی نظام و امنای امام از متن آن در حضور ایشان مطلع گردیدند لکن امام بنا به آنچه صلاح می دیدند که به نظرم بیشتر به سبب نامه ۷ فروردین آقای منتظری بوده باشد، از انتشار آن جلو گیری نموده و نامه دیگری را به تاریخ ۸ فروردین برای آقای منتظری ارسال داشتند که همان نامه ملاک عمل قرار گرفت.

 

یقینا هر گونه تشکیک و نسبت جعل و تحریف نسبت به نامه ۶ فروردین ناشی از جهل یا خدای ناکرده ناشی از عناد و یا انتقام جویی است و به نوعی تلاش در جهت وارونه جلوه دادن حقایق و واقعیات تاریخ انقلاب است.

 

حقیقتا برای اینجانب که از مدت ها قبل ازنگارش این نامه از وجود شکاف و اختلاف عمیق میان حضرت امام و ایت الله منتظری مطلع بودم و نامه ۶ فروردین را به ترتیبی خاص و شخصا از سوی امام به قم برده و تحویل آقای منتظری دادم و علاوه بر ان دو فقره وصیت نامه امام که نزد ایشان بود را باز پس گرفته و به تهران آوردم و موارد متعدد دیگری که همه ان ها حکایت گر نا رضایتی و دل گیری و خشم امام نسبت به آقای منتظری بود، تعجب آور است که کسانی چشمان خود را بر روی حقایق ملموس بسته اند و بر عملی که روح مرحوم منتظری را هم آزار می دهد اصرار می ورزند و در شرایط امروز کشور که مردم محتاج همدلی و آرامش هستند نغمه ای آن هم از نوع تهمت به مرحوم یادگار امام سر می دهند کسی که بالا ترین جرمش دفاع عاقلانه و عارفانه و خالصانه از راه و رسم مکتب امام بود.

 

ای کاش در این زمانه که امام و یادگار امام و آیت الله منتظری در میان ما نیستند بعضی از منسوبین و طرفداران افراطی آقای منتظری به جای القای شبهه و تحریف حد اقل می پذیرفتند که ایشان هم اشتباهاتی داشته است. و شجاعانه برای ثبت در تاریخ از نقش بعضی از اطرافیان در ایجاد شکاف و تخریب رمز گشایی می نمودند.

برچسب‌ها:

نظر شما