شناسهٔ خبر: 40607 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

آیا به خاتمی میخورد اهل ترور باشد؟

محمد خاتمی 4 خاتمی که عادت دارد پس از یک موضعگیری تند و نسنجیده و بادیدن عکس العملها سریعا از موضع خود عقب نشینی کند، این بار نیز در عقبگردی آشکار پرسیده است: آیا ترور به من میخورد؟

محمد خاتمیبه گزارش «نماینده» در پی موضع گیری عجولانه و سیاسی محمد خاتمی در برابر اعتراضاتی که در فرودگاه مهرآباد نسبت به عملکرد دولت صورت گرفت، و واکنش های بسیاری از سیاسیون نسبت به اظهارات وی، امروز خاتمی مجددا در روزنامه ها ظاهر شد و در عقبگردی آشکار با لحنی طلبکارانه پرسید «آیا ترور به من می خورد؟»

 

 

 

خاتمی در حالی از فاز تخریب فضای انتقاد به فاز مظلوم نمایی تغییر موضع داده است که در واکنش قبلی خود اعلام کرده بود حوادثی نظیر حادثه ای که در مهرآباد روی داد می تواند به مرحله ترور بینجامد! مسئله ای که در چند سال گذشته کسی به آن اشاره نکرده بود -و تروری هم در سال های پس از وی روی نداده بود - و ظاهرا آخرین بار نیز توسط خود وی در سال های پیش مطرح شده بود.

 

کیهان 5بد نیست در نحوه ارتباط خاتمی با ترور و مسائلی از این دست به بازخوانی گزارش کوتاهی درباره قتل های زنجیره ای در سال های ریاست خاتمی بر کشور که در تاریخ  ۱۰ تیر ۹۲ در روزنامه کیهان منتشر شد بپردازیم: «مسأله رابطه نزدیک مصطفى کاظمى (موسوى) از عوامل اصلى قتل هاى زنجیره‌اى و ارتباطش با سید محمد خاتمى و رسول منتجب‌نیا، بازجویى و شکنجه عوامل قتل و حتى همسر سعید امامى توسط تیم بررسى رئیس‌جمهور خاتمى، فوت مشکوک سعید امامى در زندان و افشاگری هاى روح‌الله حسینیان و بالاخره پیام خاتمى به حسینیان براى عدم افشاگرى و سکوت در برابر مسائل پیش آمده مواردى بود که بر پیچیدگى این پرونده افزود!»

 

روح اله حسینیان 5روح‌الله حسینیان یک سال بعد مطالبى را در جمع مردم کردستان گفت که از سوى هیچ نهاد مسئولى تکذیب نشد: «بعد از اثبات بى‌گناهى گروه اخیرى که دستگیر شده بودند، جریان شکنجه اینها روشن شد. ماجرا از این قرار بود که در ماه رمضان خبر آوردند که دو نفر از متهمین قتل هاى زنجیره‌اى در بیمارستان بقیه‌الله در حال مرگ هستند. موضوع به دفتر رهبرى رسید و از آن‌جا با جناب آقاى هاشمى شاهرودى (رئیس وقت قوّه قضائیه) مطرح شد. نماینده‌اى فرستادند و مشخص شد که همسر سعید اسلامى (امامى) را آن‌قدر شکنجه داده‌اند که به گفته آن نماینده که دیده بود، حتى استخوان کف پایش هم بیرون آمده بود. وقتى این مسأله روشن شد، بنده در یک سخنرانى در مشهد اعلام کردم که افرادى که دستگیر شده‌اند، بى‌گناه هستند و قتل ها یک توطئه است. شبى در حضور ۳۰ نفر از دوستان بود که از قول آقاى خاتمى پیام دادند که از شما خواهش کردند در این ماجرایى که کشف شد شما سکوت کنید و من از آنها (احزاب و مطبوعات) مى‌خواهم فتیله بحث قتل ها را بکشند پایین و این مسأله را خودم پیگیرى و حل مى‌کنم.»

نظرات مخاطبان 0 2

  • ۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۳:۲۴علی 0 0

    آمریکا و صهیونیستها هم به بهانه دفاع از آزادی های مدنی ومبارزه با تروریسم و دفاع از حقوق بشر !!! , فرماندهی تروریستها در دنیا و مازاد برآنها , قتل و غارت و چپاول کشورهای دارای منابع سرشار را به عهده دارند و مهمتر از آن میزبان سازمان ملل در خاک خود نیز هستند , ولی آیا قبول دارند که تروریست هستند؟؟!! جامعه مدنی , گفتگوی تمدن ها , مردمسالاری , توسعه سیاسی , جامعه چند صدایی , توهم توطئه , شعارهای مطرح شده از طرف این آقایان است و ترور شخصیت , انگ و برچسب زدن به نیروهای داخل نظام , همدلی و همراهی با فرماندهان تروریست ها , شیفتگی نسبت به بیگانگان و انزجار نسبت به خودی ها , همه را دشمن پنداشتن به جز دشمن , حاصل عملکرد آنها است که مستندات آشکار آنها در این مختصر قابل عرضه نیست.
                                
  • ۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۲۲:۱۵ 0 2

    مثل آقای حجاریان که گفت: به من میخورد خودم، خودم را ترور کرده باشم!!!
                                

نظر شما