شناسهٔ خبر: 40486 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

مدعی سابق آزادی بیان، عاقبت انتقاد را ترور میداند

محمد خاتمی 4 بنظر میرسد رفتارهای متناقض و دوگانه عناصری همچون خاتمی که سعی در ایجاد و تعمیق شکافهای سیاسی میان طبقات اجتماعی دارند باید بیشتر مورد ارزیابی قرار گیرد.

محمد خاتمیبه گزارش «نماینده» محمد خاتمی که از سال گذشته با تحرکات مختلف زمینه برای عادی سازی حضورش در فضای سیاسی کشور هموار شد در آخرین موضع گیری خود در رابطه با اعتراضات صورت گرفته در فرودگاه مهرآباد نسبت به برخی مواضع دولت مردان در نیویورک واکنش نشان داد.

 

محمد خاتمی ضمن هشدار نسبت به این قبیل رفتارها در یک همذات پنداری توهم آمیز میان خود و حسن روحانی ما را به خاطرات تلخ اواخر دهه هفتاد برد و هشدار داد که این اتفاقات می تواند به ترور ختم شود!

 

البته خاتمی یک بار دیگر نیز در ماه های پس از فتنه ۱۳۸۸ چنین هشداری را داده بود و اعلام کرده بود رفتار حکومت در برخورد با فتنه ۸۸ می تواند منجر به تشکیل هسته های ترور شود.

 

خاتمی در حالی حق طبیعی اعتراض و وجود جامعه چند صدایی را محکوم می کند که خود در زمان قدرت، مبدع مفاهیمی از قبیل جامعه مدنی و تبدیل مخالف به موافق و جامعه چند صدایی بود. اما در حال حاضر توان تحمل و شنیدن صدای مخالف را ندارد. خاتمی در دورانی که بر کرسی قدرت تکیه داشت نیز این توانایی را نداشت و زمانی که در دانشکده فنی دانشگاه تهران با اعتراض جمعی از هواداران سابقش مواجه شد زبان به تهدید گشود و تمام مفاهیم آزادی خواهانه خود را فراموش کرد.

 

خاتمی در حالی برای بی احترامی به رئیس جمهور موضع گیری می کند که طی هشت سال گذشته شدیدترین و زشت ترین بی حرمتی ها و گستاخی ها علیه رئیس جمهور کشورمان صورت گرفت اما برای خاتمی اهمیتی نداشت تا در برابر آنها موضع بگیرد.

 

آیا بی حرمتی هایی که در سال ۱۳۸۵ در دانشگاه امیرکبیر نسبت به رئیس جمهور کشورمان شد اتفاق ساده ای بود که نیازی به موضع گیری خاتمی نداشته باشد؟ آن روزها که هنوز احمدی نژاد برخورد تندی با کسی نکرده بود که بخواهیم آن حرکات را به حساب رفتارهای وی بگذاریم.

 

به نظر می رسد رفتارهای متناقض و دوگانه عناصری همچون خاتمی که سعی در ایجاد و تعمیق شکاف های سیاسی میان طبقات اجتماعی دارند باید بیشتر مورد ارزیابی قرار گیرد.

 

ای کاش تنها حرکت زشت و نادرست یک نادان در فرودگاه انجام نشده بود. در آن صورت یقینا دست مان برای نقد تناقض گویی های امثال خاتمی بازتر بود.

نظرات مخاطبان 0 2

  • ۱۳۹۲-۰۷-۰۹ ۲۱:۱۰علی 0 0

    اعتراض به بی حرمتی به رییس جمهور پیش کششان !! ای کاش کمی غیرت مذهبی داشتند و در بی حرمتی به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله علیه السلام در فتنه 88 از خود واکنشی معترضانه نشان میدادند ؟!! وای کاش کمی شرف داشتند تا در اعتراض به بی حرمتی نسبت به امام عزیزمان خمینی کبیر در فتنه 88 واکنشی معترضانه می داشتند؟؟!! وای کاش کمی جوانمردی داشتند تا اینگونه به اهداف و آرمانهای عزیزان شهیدمان و جانبازان غیورمان خائنانه پشت پا نمی زدند ؟؟!!
                                
  • ۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۷:۴۸محمد 0 0

    امام حسین علیه السلام و امام خمینی (ره) و رئیس جمهور به کنار
    ایکاش انقدر غیرت داشتند تا نسبت به رفتار دیکتاتوری و قبیله گرایی خود نسبت به الهه راستگو همفکر خودشان دو کلمه حرف بزنند
                                

نظر شما