شناسهٔ خبر: 183392 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

قطعی برق، کشاورزان سراسر کشور را با مشکل مواجه کرده است

حاجی بابایی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قطعی برق، کشاورزان را در سراسر کشور با مشکل مواجه کرده است، انتظار داریم وزارت کشاورزی این موضوع را دنبال کند.

به گزارش «نماینده»، رحمت‌الله نوروزی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش وزیر جهاد کشاورزی از نحوه اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی، گفت: آقای نیکبخت! شما در وزارت جهاد کشاورزی پله‌ای رشد کردید و به خوبی می‌دانید استان گلستان، استان کشاورزی است و در ۱۶ محصول رتبه اول تا سوم تولید در کشور را دارد.

وی ادامه داد: اگر استان‌های گلستان، مازندران و گیلان نبودند، در میدان بهمن تهران مرغ وجود نداشت. بر این اساس، شما باید با جدیت در هیأت دولت از حقوق کشاورزان دفاع کنید.

نوروزی اظهار کرد: قطعی برق پنج ساعته چاه‌های کشاورزی و قطعی برق و عدم پرداخت پول کلزا و گندم، کشاورزان را با مشکل مواجه کرده است. جهش تولید، راهبرد مورد تاکید مقام معظم رهبری است که باید اجرایی شود. امروز معیشت مردم در استان گلستان به کشاورزی گره خورده است. سوال ما این است که چرا وزارت نیرو از ۱۰ سال پیش به فکر رفع ناترازی در حوزه برق نبوده است و باید این مشکل حل شود.

حمیدرضا حاجی‌بابایی که ریاست جلسه علنی مجلس را برعهده داشت، در پاسخ به این تذکر، گفت: این موضوع مهم و کلیدی است و قطعی برق، کشاورزان را در سراسر کشور با مشکل مواجه کرده است، انتظار داریم وزارت کشاورزی این موضوع را دنبال کند.

نظر شما