شناسهٔ خبر: 182934 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

رژیم صهیونیستی بداند هزینه حمله را پرداخت می‌کند

رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری در دمشق بدون پاسخ نمی‌ماند، گفت: باید اقدامات موثری در سازمان ملل و مجامع بین‌المللی و رسانه‌ها داشته باشیم تا خوی تجاوزگری اسرائیل را به دنیا نشان دهیم.

به گزارش ننماینده»، جلیل رحیمی جهان‌آبادی در واکنش به حمله موشکی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق و شهادت تعدادی از سرداران مدافع حرم اظهار کرد: رژیم صهیونیستی بعد از عملیات طوفان‌الاقصی با دو مشکل عمده مواجه شد؛ یکی این‌که جایگاهی که برای خود به لحاظ قدرت نظامی و امنیتی در اذهان مردم منطقه و کشورها و دولت‌ها ترسیم کرده بود، فرو پاشیده شد.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی به کشتار فلسطینی‌ها ادامه می‌دهد و وضعیت به گونه‌ای است که تمامی تاسیسات در خاک غزه نابود شده اما با وجود تمامی این جنایات دستاوردی برای خود نمی‌بیند لذا به بازسازی وجه و قدرت نظامی خود نیاز دارد این نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی رو به اضمحلال است، پس می‌خواهد با حمله به ساختمان ایران در دمشق بگوید که با ایران در غزه می‌جنگد و ایران پشت حماس و مردم غزه است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین یادآور شد: از طرف دیگر حمله به اماکن دیپلماتیک ایران در دمشق به لحاظ حقوق بین‌الملل و حقوق دیپلماتیک تجاوز آشکار محسوب می‌شود پس باید وزارت امور خارجه و تمامی امکانات در مجلس شورای اسلامی و دولت به سمت محکومیت این جنایات در سازمان ملل و مجامع بین‌المللی باشد تا دنیا نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی آگاه شود.

رحیمی جهان‌آبادی با تاکید بر این‌که جنایات رژیم صهیونیستی نباید بی‌پاسخ باقی‌ بماند، اظهار کرد: وقتی رژیم صهیونیستی آشکارا حمله می‌کند باید پاسخ مناسبی داده شود چون در غیر این صورت جری‌تر شده و اتفاقات خطرناک‌تری می‌افتد.

وی اضافه کرد: شورای امنیت و کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی و مسئولان نظامی باید به جمع‌بندی درباره رژیم صهیونیستی رسیده تا پاسخ قاطعی داده شود و رژیم صهیونیستی بداند هزینه حمله را پرداخت می‌کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: حضور مستشاران نظامی ایران با موافقت دولت سوریه است همچون حضور نظامی‌های آمریکا در تمامی کشورهای جهان که پایگاه نظامی هم دارند. فقط کافی است بررسی کنیم که اگر به پایگاه‌های نظامی آمریکا در سایر کشورها حمله شود چه وضعیتی رخ می‌دهد؛ قطعا باید پاسخ مناسبی به حمله رژیم صهیونیستی داده شود چون حمله علیه ما قابل تحمل نیست.

رحیمی جهان‌آبادی با اشاره به نقش آمریکا اظهار کرد: آمریکا از ابتدا پشتیبان اسرائیل بوده است در شرایطی که بیش از یک میلیون انسان در غزه آواره شده و نزدیک به ۴۰ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند همچنان آمریکا از اقدامات رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند پس نقش آمریکا واضح است اکنون نوبت ماست که به حمله رژیم صهیونیستی پاسخ دهیم که قطعا پاسخ قاطع هم داده خواهد شد همانطور که پیش از این به اقدامات آمریکا پاسخ دادیم.

وی در پایان و در جمع‌بندی گفت: ایران کشوری نیست که به این‌گونه جنایات پاسخ ندهد منتها باید در بعد بین‌المللی یعنی در سازمان ملل و مجامع بین‌المللی و رسانه‌ها فعالیت موثر داشته تا مظلومیت خودمان و خوی تجاوزگری اسرائیل را نشان دهیم.

نظر شما