شناسهٔ خبر: 182386 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مجلس با بررسی یک فوریتی لایحه اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر موافقت کرد

صحن علنی نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی یک فوریتی لایحه اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر موافقت کردند.

به گزارش«نماینده»، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(یک شنبه،۱۰دی) درخواست دولت مبنی بر بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر به صورت دو فوریتی را بررسی کرده اما با این درخواست مخالفت کردند.

در ادامه نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی این لایحه به صورت یک فوریتی در مجلس موافقت کردند.

بنابراین گزارش فرهادی معاون حقوقی و امور مجلس وزیر دادگستری در دفاع از این لایحه و دو فوریت آن گفت: افرادی که مبتلا به اعتیاد هستند علاوه بر مخدوش کردن چهره جامعه سبب نگرانی مردم نیز شده اند به همین دلیل ما در این لایحه به دنبال سر و سامان دادن و ارائه خدمت به این افراد هستیم که مباحثی همچون سر و سامان دادن به وضعیت معتادان اعم از افراد داوطلب برای ترک، کمک به معتادانی که تمایل به ترک ندارند از جمله اولویت‌های این طرح به شمار می‌آید. همچنین به افراد مراجعه کننده ۲ ماه برای ترک فرصت داده می شود که این فرصت تا ۲ ماه دیگر قابل تمدید است.

وی افزود: همچنین در این لایحه به این موضوع که کمپ‌ها توسط چه افرادی اداره می شود پرداخته شده است چرا که عموم افرادی که این کمپ ها را مدیریت می‌کنند زمانی خود مبتلا بوده‌اند و به دلیل سلامت، مدیریت کمپ‌ها را به عهده گرفته اند اما مسیری قابل قبول برای ترک معتادان به کار نمی‌گیرند و از روش های خودشان برای ترک استفاده می‌کنند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر دادگستری ادامه داد: در این لایحه، ستاد مبارزه با مواد مخدر به عنوان متولی مدیریت کمپ‌ها در نظر گرفته شده است که باید نسبت به ارائه برنامه درمانی اقدام کند. ضمن آنکه مشکلات بسیاری در این کمپ‌ها وجود دارد و نمونه تلخ آن سوختن ۳۶ نفر انسان بی گناه طی چند ماه گذشته در کمپ لنگرود است بنابراین اگر فوریت این لایحه به تصویب نمایندگان برسد می توان هرچه سریع تر مشکلات را کاهش داد.

نظر شما