شناسهٔ خبر: 180873 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

وزارت آموزش و پرورش نیازمند مدیری با انگیزه همچون صحرایی است

پیرهادی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت آموزش و پرورش به مدیری باثبات و با انگیزه همچون صحرایی نیاز دارد تا چالش‌های این وزارتخانه مهم را رفع کند.

به گزارش «نماینده»، محسن پیرهادی درباره معرفی رضامراد صحرایی از سوی رییس جمهور به مجلس به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اظهار داشت: عملکرد پویا و مثبت صحرایی در دانشگاه فرهنگیان و مدیریت قابل قبول وی به عنوان سرپرست این وزارتخانه از مهمترین دلایل تایید صلاحیت وی است که اکثریت نمایندگان بر این اساس به وی رای اعتماد خواهند داد.

وی ابراز امیدواری کرد که با توجه به اینکه صحرایی از بدنه وزارت آموزش و پرورش انتخاب شده و مشکلات و چالش‌های این وزارتخانه را می‌شناسد، در ادامه راه موثر و موفق حاضر شود.

نماینده مردم تهران در مجلس تعیین تکلیف وزارت آموزش و پرورش در آستانه سال تحصیلی جدید را ضروری دانست و گفت: این وزارتخانه از جمله دستگاه های مهمی است که بلا تکلیفی و سرگردانی مدیریتی بر کیفیت و خروجی آن به شدت اثرگذار است.

پیرهادی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری برای پرهیز از بعضی سخت‌گیری‌ها در قبال وزرای معرفی شده به مجلس خاطرنشان کرد: پیش از این نیز اکثریت اعضای فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس با برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش پرورش موافقت کرده بودند که امید است شاهد همراهی سایر نمایندگان در روز رای گیری باشیم.

رضامراد صحرایی رئیس دانشگاه فرهنگیان در پی استعفای نوری وزیر سابق آموزش و پرورش با حفظ سمت به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پروش منصوب شد و در جلسه ۲ خرداد نیز نامه معرفی وی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از سوی رئیس جمهور، در صحن علنی مجلس اعلام وصول شد.

وی دارای مدرک دکتری زبانشناسی همگانی از دانشگاه علامه طباطبایی و استاد تمام رشته زبان شناسی این دانشگاه است و از اردیبهشت سال ۱۴۰۱ به عنوان رئیس دانشگاه فرهنگیان انتخاب شد. او پیش از انتصاب به‌ عنوان رئیس دانشگاه فرهنگیان، ریاست مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌ زبانان دانشگاه علامه طباطبایی را بر عهده داشت.

صحرایی ۱۷ سال به عنوان معلم از ابتدایی تا پیش دانشگاهی در روستاها و شهرها تدریس کرده است. سپس به وزارت علوم پیوست و تا استاد تمامی پیش رفت.

فردا سه شنبه ۹ خرداد صحرایی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش منتظر اخذ رأی اعتماد نمایندگان در صحن علنی مجلس بوده و به گفته احمد نادری عضو هیأت رئیسه مجلس، آیت الله سید ابراهیم رئیسی ، رئیس جمهور کشورمان نیز در جلسه رأی اعتماد وی حضور خواهد داشت.

رهبر انقلاب در دیدار روز سوم خرداد با نمایندگان مجلس یازدهم توصیه ای مبنی بر «پرهیز از بعضی سخت‌گیری‌ها در قبال وزرای معرفی شده به مجلس» داشتند و در این زمینه گفتند: در تشخیص صلاحیت‌ها دقت کافی و در حد معقول و منطقی سخت‌گیری کنید اما نه به شکلی که موجب شود وزارتخانه تا مدت ها بدون وزیر بماند که اکنون هم چند وزارتخانه وزیر ندارند و به مجلس معرفی خواهند شد.

نظر شما