شناسهٔ خبر: 179829 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

تلاش برای تامین منابع پایدار و پرهیز از کسری، از نقاط قوت لایحه بودجه ۱۴۰۲ است

نصیرایی عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس گفت: لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور نقاط برجسته و قوت مختلفی دارد که از جمله آن می‌توان به تلاش دولت برای نداشتن کسری بودجه در سال آینده اشاره کرد.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام مجید نصیرایی درباره ویژگی های لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور اظهار داشت: دولت در این لایحه توجه خوبی به اعتبارات مربوط به مناطق محروم داشته است که می تواند به جبران عقب ماندگی ها کمک کند.

این نماینده مجلس، توسعه متوازن استانها بر اساس سند آمایش سرزمینی را خواسته بیشتر نمایندگان مجلس دانست و گفت: با توجه به محدودیت های دولت در تامین منابع، باید با توجه به توان بودجه‌ای دولت در این زمینه تصمیم گیری کنیم تا اثربخش باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: نگاهی قانون بودجه امسال با لایحه بودجه سال آینده نشان می دهد که اعتبارات مربوط به مناطق محروم افزایش قابل توجهی را در سال آینده تجربه خواهد کرد.

نصیرایی توجه به بهداشت و درمان را از دیگر نقاط برجسته لایحه بودجه سال آینده برشمرد و گفت: دولت سعی کرده است با اختصاص اعتبارات مناسب، علاوه بر تامین داروی مورد نیاز مردم، نظام پزشک خانواده را نیز اجرایی و عملیاتی کند.

وی با یادآوری اینکه دولت تلاش کرده است اعتبارات مورد نیاز خود را در سال آینده از منابع پایدار تامین کند تا با کسری بودجه مواجه نباشیم، این ویژگی را یک امتیاز بزرگ برای لایحه بودجه سال آینده دانست و ابزار امیدواری کرد که این توازن در جریان بررسی لایحه در مجلس حفظ شود.

کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور این هفته در کمیسیون تلفیق بودجه به تصویب رسید و گزارش آن در جلسه علنی روز یکشنبه - دوم بهمن - مجلس شورای اسلامی به رای گذاشته می شود.

نظر شما