شناسهٔ خبر: 179224 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: آنا

افزایش امید برای اشتغال نخبگان با تصویب قانون «جهش تولید دانش‌بنیان»

متفکر آزاد یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: قانون «جهش تولید دانش‌بنیان» می‌تواند راه‌حل های بزرگ و مهمی در زمینه اشتغال نخبگان، ارتباط صنعت و دانشگاه، ارائه سازوکار برای حکمرانی علمی در کشور داشته باشد.

به گزارش «نماینده»، روح‌الله متفکر آزاد ضمن ارزیابی از قانون جهش تولید دانش‌بنیان، گفت: یکی از پیشروترین قوانین مجلس یازدهم قانون جهش تولید دانش‌بنیان است.

وی تأکید کرد: این قانون می‌تواند راه‌حل های بزرگ و مهمی در زمینه اشتغال نخبگان، ارتباط صنعت و دانشگاه، ارائه سازوکار برای حکمرانی علمی در کشور و همین طور ارائه ساز و کار حکمرانی علم در کشور داشته باشد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پس از گذشت ۱۰ سال از قانون اول در زمینه دانش‌بنیان‌ها، این قانون، قانون دوم بود و قانون خوبی در راستای پیدا کردن خلاءهای حوزه دانش‌بنیان‌ها است و نگاه به حوزه فعالیت دانش‌بنیان‌ها را تعمیق کرد.

متفکر آزاد اظهارکرد: به نظر می‌رسد در قانون می‌توان راه‌حل‌های خوب، میدانی و معطوف به واقعیت را مشاهده کرد.

وی افزود: این امید وجود دارد که جهش‌های خوبی در حوزه اقتصاد به ویژه اشتغال نخبگان را در آن شاهد باشیم.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به قانون جهش تولید دانش‌بنیان امیدهای زیادی وجود دارد، بیان کرد: این قانون به تازگی و دو ماه است که ابلاغ شده و هنوز برای ارزیابی این قانون کمی زود است.

متفکر آزاد بیان کرد: فکر می‌کنیم شاهد تحقق اتفاقات خوبی در زمینه ارتباط صنعت با دانشگاه، ارزآوری حوزه اقتصاد دانش‌پایه و کمک گرفتن از شرکت‌های سنتی و بزرگ در اقتصاد دانش‌بنیان خواهیم بود.

وی با تأکید مجدد بر ورود شرکت‌های سنتی و بزرگ در اقتصاد دانش‌بنیان، تصریح کرد: معمولا ما شرکت‌های کوچک را در این حوزه شناسایی می‌کردیم، اما در حال حاضر شاهد این هستیم که شرکت‌های بزرگ هم می‌توانند در بخش تحقیق و توسعه‌ خود، اقدامات دانش‌بنیان داشته باشند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان تأکید کرد: به واقع در راستای تحقق این قانون، حل مشکلات گمرکی، حل مسائل تسهیلاتی و حذف روند بروکراسی زائد رخ خواهد داد.

متفکر آزاد اضافه کرد: ایده و مواد خوبی در قانون جهش تولید دانش‌بنیان وجود دارد، لذا این قانون می‌تواند گره‌های خوبی را از اقتصاد باز کند.

وی گفت: این قانون سعی کرده تا بخش‌هایی که شرکت‌های دانش‌بنیان در آن بخش‌ها نارضایتی داشتند را رفع کند، لذا انتظار داریم در اجرا هم شاهد اتفاقات مثبتی در این بخش باشیم.

نظر شما