شناسهٔ خبر: 177174 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان پس از پیگیری‌های فراوان مجلس ابلاغ شد

منادیی رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به ابلاغ آیین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان، تصریح کرد: بالاخره پس از پیگیری‌های فراوان صورت گرفته، این آیین نامه اجرایی ابلاغ شد و امیدواریم این قانون مهم مجلس، منجر به تحولی مهم در نظام آموزشی کشور شود.

به گزارش «نماینده»، علیرضا منادی سفیدان با اشاره به ابلاغ آیین نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان، گفت: وقتی در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ با همت کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی و وزیر وقت آموزش پرورش، توانستیم از دولت یازدهم، لایحه رتبه‌بندی را بگیریم و دولت لایحه را تقدیم مجلس کند، کسی باور نمی‌کرد این اتفاق مبارک به چه شکلی صورت خواهد گرفت و کسی نمی‌دانست این رتبه‌بندی اینقدر فراز و نشیب خواهد داشت و ه‍مه از آن به خاطر کثرت معلمین که قریب به یک میلیون نفر هستند و بار مالی قانون می ترسیدند چه دولت آقای روحانی و چه دولت آقای رئیسی.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در این مسیر ما مخالفت های زیادی داشتیم چه در داخل مجلس و چه در دولت، ولی خدارا شاکریم که توانستیم با روش صحیح و درست و رایزنی‌های موثر، همه مخالفت‌‎ها را به موافقت تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه قطعا اجرای قانون رتبه بندی معلمان به نفع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: اجرای صحیح این قانون به تحقق اجرای درست و صحیح سند تحول بنادین آموزش و پرورش نیز کمک می‌‎کند.

منادی یادآور شد: بعد از مرارت‌های فراوان که مصوبه کمیسیون آموزش مورد بی مهری‌های متفاوت در سطوح مختلف مجلس قرار گرفت بالاخره این مصوبه در تاریخ 15 اسفندماه 1400  به تصویب مجلس رسید و عازم شورای نگهبان شد، شورای نگهبان ایراداتی وارد کرد، در بار دوم رفع ایرادات توانستیم نظر شورای محترم نگهبان را جذب کنیم و شورای نگهبان نظرات مجلس را بر نظرات کارشناسان دولت که تلاش داشتند در شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای نگهبان این قانون تصویب نشود ارجح تر تشخیص داد.

منادی سفیدان اضافه کرد: جا دارد بگویم یکی از ارکان مهمی که در تصویب لایحه رتبه بندی معلمان بسیار تأثیرگذار بود لطف و مرحمت حقوق دانان و فقهای شورای نگهبان قانون اساسی بود که با قدرت و قاطعیت تمام این قانون را تأیید کردند و از مرحله نهایی عبور دادند. این موفقیت بزرگ گوارای وجود معلمان عزیز و گرامی کشورمان باشد.

نظر شما