شناسهٔ خبر: 176257 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: آنا

جزئیات طرح جدید مجلس برای توسعه علوم انسانی اسلامی

منادیی رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: مجلس اخیرآ طرحی را با عنوان «تکلیف دولت به بهین‌سازی و تغییر محتوای دروس حوزه علوم انسانی بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب و فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی» در دستور کار قرار داده است.

به گزارش «نماینده»، علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی  ‌با اشاره به لزوم توسعه و ترویج علوم انسانی اسلامی گفت: متأسفانه در کشور ما نسبت به علوم انسانی رسیدگی لازم صورت نگرفته است، ما در دنیا در تولید دانش رتبه چهاردهم را از ۲۲۰ کشور را داریم و از نظر رنکینگ علوم فنی و مهندسی جزو ۹ کشور برتر دنیا هستیم و در حوزه علوم انسانی در رتبه ۲۰ دنیا قرار داریم که مجموع رتبه ۹ و ۲۰ ما به ۱۴ جهان می‌رساند.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه علوم انسانی عقب‌افتادگی داریم، ‌ادامه داد: در همین علوم انسانی موجود هم نتوانستیم در بسط و گسترش آن موفق عمل کنیم. اخیراً رهبر انقلاب درباره تغییرات راجع‌به دروس مدارس نیز تأکیداتی داشتند که به موجب آن باید دروس غیر ضرور و اضافه حذف شود.

منادی‌سفیدان درباره طرح مجلس راجع‌به توسعه علوم انسانی اظهار کرد: در مجلس به بررسی طرحی می‌پردازیم که ان‌شاءلله با عنایت به آن بتوانیم توسعه و ترویج لازم را در حوزه علوم انسانی داشته باشیم، عنوان این طرح «تکلیف دولت به بهین‌سازی و تغییر محتوای دروس حوزه علوم انسانی براساس منویات رهبر معظم انقلاب و فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی» است.

رئیس کمیسوین آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امیدواریم با توجه نوشته‌های دانشمندان معاصر در این زمینه که مطالب بسیار ارزشمندی را ارائه کرده‌اند به سمت توسعه علوم انسانی اسلامی حرکت کنیم.

نظر شما