شناسهٔ خبر: 174023 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

واحدهای تولیدی آب بر؛ از عوامل فرونشست زمین

حجت الاسلام والمسلمین احد آزادی‌خواه سخنگوی کمیسیون کشاورزی آب، منابع طبیعی و محیط زیست گفت: واحدهای تولیدی آب بر​، از عوامل فروچاله‌ها و نشست زمین دربرخی نقاط کشور هستند.

به گزارش «نماینده» آقای احد آزادیخواه  فروچاله‌ها را متاثر از متغیرهای مختلفی از جمله خاک، مدیریت نادرست و باغبانی در کشور دانست و افزود: به صراحت می‌گویم منابع آب در کشور تاکنون خوب مدیریت نشده است.
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: مدیریت منابع آب کشور باید با حکمرانی جدی و توزیع عادلانه آب بتواند با این روند مقابله کند.
وی افزود: در برخی از مناطق کشور واحدهای تولیدی آب بر، ​مثل فولاد، پتروشیمی و نیروگاه‌هایی ایجاد شده اند که نباید در آن مناطق راه اندازی می‌شدند و امروز از عوامل از بین رفتن قوام زمین و فرونشست زمین هستند.
آقای آزادیخواه با بیان اینکه ضرر و زیان این حوادث بیش از همه متوجه کشاورزان و ساکنان منطقه است گفت: کمیسیون کشاورزی مجلس برای اینکه بتواند با مدیریت منابع آب مانع از فرونشست زمین شود جلسات متعددی با مسئولان وزارت جهاد کشاورزی داشته است.
سخنگوی کمیسیون کشاورزی آب، منابع طبیعی و محیط زیست گفت: راهکارهای بسیار خوبی برای مبارزه با معضل خشکسالی فراگیر در کشور وجود دارد که باید اجرایی شود.

نظر شما