شناسهٔ خبر: 173945 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

انتقاد امامی راد از تأخیر در معرفی وزیر آموزش و پرورش

امامی راد عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با انتقاد از تأخیر در معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، گفت: در حالیکه دلایل بسیاری برای ضرورت معرفی گزینه پیشنهادی وجود دارد، عدم معرفی وزیر آموزش و پرورش توجیهی ندارد.

به گزارش «نماینده» حسین امامی راد با تأکید بر ضرورت معرفی هرچه سریع‌تر وزیر آموزش و پرورش، عنوان کرد: انتظار از رئیس جمهور این بود که در کوتاه ترین زمان ممکن وزیر پیشنهادی خود را برای وزارتخانه مهم و تاثیرگذار آموزش و پرورش، معرفی می‌‎کرد.

نماینده مردم چناران، طرقبه- شاندیز، گلبهار, گلمکان, سیدآباد و رادکان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه وزیر پیشنهادی معرفی شده که نتوانست رأی اعتماد را از مجلس کسب کند از نظر  فرهنگیان و نمایندگان مجلس، حداقل‌های لازم را برای تصدی این وزارت نداشت، افزود: درست است که قانون سه ماه زمان برای معرفی وزیر پیشنهادی جدید تعیین کرده ولی با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب در روز برگزاری مراسم تنفیذ ریاست جمهوری، مبنی بر اینکه کابینه دولت باید هرچه سریع‌‎تر تشکیل شود، انتظار می‎‌رفت وزیر پیشنهادی جدید زودتر معرفی شود.

وی با یادآوری اینکه وزیر آموزش و پرورش با بخش بزرگ و مهمی از جامعه یعنی ۱۴ میلیون دانش آموز و خانواده‌های آن‌ها و نزدیک به دو میلیون فرهنگی شاغل و بازنشسته در ارتباط است، تصریح کرد: به همین جهت معرفی هرچه سریع‌تر وزیر پیشنهادی ضرورت دارد. همچنین این وزارتخانه با سایر حوزه‌ها از جمله وزارت کار، وزارت بهداشت و وزارت علوم نیز در ارتباط بوده و این دلایل نیز بر اهمیت هرچه بیشتر معرفی وزیر آموزش و پرورش می‌‎افزاید.

امامی راد، یکی دیگر از دلایل اهمیت معرفی هرچه سریع‌‎تر وزیر آموزش و پرورش را برپایی آموزش حضوری برشمرد و گفت: در شرایطی که وضعیت واکسیناسیون در کشور به سمت مطلوبی در حال حرکت است، ضرورت دارد وزیری بر سرکار باشد تا مسئله آموزش حضوری را با اختیارات کامل مورد پیگیری قرار دهد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، دیگر دلیل برای ضرورت معرفی هرچه سریع‎‌تر وزیر آموزش و پرورش را پیگیری مطالبات فرهنگیان دانست و افزود: در حال حاضر لایحه مهم رتبه بندی فرهنگیان در صحن مجلس  قرار دارد، ضرورت داشت وزیر پیشنهادی معرفی تا با قدرت نسبت به رتبه بندی اعلام نظر می‌کرد.

وی یادآور شد: از سوی دیگر بخش مهمی از فرهنگیان، معلمان بازنشسته‌ای هستند که امروز چشم انتظار تصویب طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هستند؛ لذا خواهش ما از رئیس جمهور این است که پیش از پایان مهلت قانونی  و در اسرع وقت گزینه پیشنهادی خود را برای خروج آموزش و پرورش از بلاتکلیفی معرفی کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خطاب به رئیس جمهور و مشاوران وی، تأکید کرد: وزیر پیشنهادی باید از جنس فرهنگیان و آشنا با سطوح مختلف آموزش و پرورش باشد تا بتواند اعتماد نمایندگان را جلب کند؛ گزینه معرفی شده قبلی با وجود برخورداری از برخی صلاحیت‌ها، با بدنه وزارت آموزش و پرورش نا آشنا بود و دلیل اصلی عدم رأی اعتماد به گزینه پیشنهادی همین مسئله بود.

نظر شما