شناسهٔ خبر: 173133 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

درخواست نماینده اردبیل از «رئیسی» درباره معرفی وزیر آموزش و پرورش به مجلس

صدیف بدری نماینده اردبیل در مجلس با توجه به نزدیک شدن به آغاز سال جدید تحصیلی از آقای رئیسی ، رییس جمهور خواست نسبت به معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس اقدام کند.

به گزارش «نماینده» سدیف بدری نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر معرفی هر چه سریعتر وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش به مجلس، اظهار کرد:شمارش معکوس برای آغاز سال تحصیلی جدید شروع شده،  با توجه به عدم رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی ‎آموزش و پرورش و نزدیکی به آغاز سال تحصیلی که شیوع کرونا؛ آن را با چالش‌های جدی روبرو کرده ضروریست آقای رئیس‌جمهور نسبت به معرفی وزیر پیشنهادی جدید که متولی پیشبرد مسائل بزرگترین وزارتخانه می‌باشد هرچه سریعتر اقدام کند.

وی در همین راستا افزود: اول مهر ماه نزدیک است و وزارت آموزش و پرورش کماکان با سرپرست اداره می شود. هر چند مطابق اصل ۱۳۵ قانون اساسی اداره وزارتخانه با سرپرست تا سه ماه بلامانع است، ولی جایگاه خاص وزارت آموزش و پرورش و فراگیر بودن آن ایجاب می کند تا نگاهی ویژه به این وزارتخانه داشته باشیم.

نماینده اردبیل در مجلس با تأکید بر اینکه لازم است رئیس جمهور در اسرع وقت نسبت به معرفی وزیری توانمند از بدنه آموزش و پرورش کشور به مجلس اقدام کند، گفت: رسیدگی به مسائلی همچون تعیین تکلیف نحوه بازگشایی مدارس، پاداش پایان خدمت فرهنگیان و زمان و نحوه اجرای رتبه بندی معلمان و فوق العاده ویژه و موارد دیگر مستلزم حضور وزیری با کفایت و دارای اختیارات لازم است تا در ابتدای دولت ریل گذاری مناسبی در جهت رفع دغدغه های آموزشی خانواده ها و پاسخ به مطالبات به حق جامعه فرهنگیان کشور صورت گیرد.

بدری تأکید کرد: با توجه به اهمیت وزارت آموزش و پرورش ضروریست که رئیس جمهور هر چه سریعتر وزیر پیشنهادی این وزارتخانه را به مجلس معرفی کند تا با توجه به شرایط موجود هر چه سریعتر این وزارتخانه نیز توسط وزیر اداره شود.

به گزارش تسنیم، نمایندگان در جلسه رأی اعتماد به کابینه سیزدهم به آقای باغگلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش رأی اعتماد ندادند و در حال حاضر آقای کاظمی سرپرست این وزارتخانه است.

نظر شما