شناسهٔ خبر: 173908 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

رضایی در تشریح نشست کمیسیون عمران:

اختصاص ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به زلزله زدگان اندیکا و کوهرنگ/ لزوم برگزاری جلسات شورای عالی مدیریت بحران

 رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، از اختصاص ۲۱۰ میلیون تومان به زلزله زدگان اندیکا و کوهرنگ جهت بازسازی منازل آسیب دیده که ۱۵۰ میلیون تومان آن بلاعوض و مابقی درقالب وام ۴ درصد با بازپرداخت ۲۰ ساله است، خبر داد.

به گزارش «نماینده» محمدرضا رضائی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست کمیسیون متبوع خود  گفت: با توجه به وقوع زلزله ۵.۷ ریشتری در عمق ۱۰ کیلومتری مرز استان چهار محال و بختیاری و استان خوزستان که موجب تخریب امکان مسکونی و روستاهای عشایری این منطقه شده است، امروز از دستگاه‌های هلال احمر، مدیریت بحران و اورژانس برای ارائه گزارش در خصوص فعالیت‌ها و نحوه کمک رسانی به مناطق آسیب دیده دعوت کردیم.

وی ادامه داد: در اثر زلزله اخیر ۵۰۰ واحد مسکونی در روستای کوهرنگ استان چهار محال و بختیاری و  هزار واحد مسکونی در شهرهای اندیکا و ایذه استان خوزستان آسیب دیده و مردم این مناطق را با مشکلات زیادی مواجه کردند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در جلسه امروز تاکیدمان این بود که برای مردم آسیب دیده که محلی برای اسکان ندارند تا قبل از فرارسیدن فصل سرما، کانکس تهیه شود و سپس بنیاد مسکن نیز در سریع‌ترین زمان ساخت و ساز را شروع و اقدام به بازسازی و مقاوم سازی منازل مناطق آسیب دیده از زلزله کند.

وی ادامه داد: برای بازسازی خانه های آسیب دیده وام ۲۱۰ میلیون تومانی در نظر گرفته شده که ۱۵۰ میلیون تومان آن بلاعوض و ۶۰ میلیون تومان آن با تسهیلات ۴ درصد، بازپرداخت ۲۰ ساله و با اقساط حدود ۹۰۰ هزار تومانی خواهد بود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به اینکه ایران یکی از کشورهای در معرض حوادث  غیر مترقبه است باید آمادگی دستگاه‌ها بیش از پیش افزایش پیدا کند. در همین راستا هم در مجلس دهم قانونی برای تشکیل سازمان مدیریت بحران تصویب کردیم.

رضایی کوچی عنوان کرد: بر اساس این قانون رئیس شورای عالی مدیریت بحران کشور رئیس جمهور بوده و باید طبق زمان بندی مشخصی با حضور وزرا و رئیس دولت به منظور سیاست گذاری های کلان و مدیریت بحران تشکیل جلسه دهد که متاسفانه تاکنون این مهم رخ نداده است.

نظر شما