شناسهٔ خبر: 173722 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

کمیسیون عمران در هفته جاری هیاتی را برای بررسی وضعیت زلزله زدگان تشکیل می‌دهد

عبدالجلال ایری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: کمیسیون عمران در هفته جاری، هیاتی را جهت بررسی میزان خسارت و عملکرد دستگاه‌های متولی و امدادرسان به مناطق اندیکا استان خوزستان و بازفت کوهرنگ استان چهار محال بختیاری اعزام خواهد کرد.

به گزارش «نماینده» عبدالجلال ایری در رابطه با ماموریت رئیس مجلس شورای اسلامی برای رسیدگی فوری به مناطق زلزله زده گفت: متاسفانه در روزهای اخیر شاهد زلزله ای با وسعت ۵.۷ ریشتر در منطقه بازفت کوهرنگ در استان چهار محال بختیاری و زلزله ای با بزرگی ۵ ریشتر در منطقه اندیکا استان خوزستان بودیم که خسارت‌های بسیاری را به همراه داشته است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در اثر وقوع زلزله تعدادی زیادی از منازل مسکونی در مناطق بازفت کوهرنگ و اندیکا آسیب دیده و بسیاری از معابر تخریب شده که تردد را برای مردم بسیار دشوار کرده است. با توجه به محرومیت‌ مناطق آسیب دیده و فرا رسیدن فصل سرما، مردم با مشکلات بسیار زیادی رو برو شده اند لذا دولت باید هرچه سریع‌تر نسبت به تامین اقلام ضروری مردم زلزله زده و بررسی میزان خسارت وارده، اقدام و سپس در سریع‌ترین زمان برای جبران خسارت‌ها گام بردارد.  

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: رئیس مجلس شورای اسلامی در همین راستا به کمیسیون عمران مجلس ماموریت داد تا نسبت به نظارت بر بازسازی سریع و بدون فوت وقت منازل و باز شدن راه های مواصلاتی اقدام کند و گزارش آن را تهیه و به مجلس ارائه کند. از این رو کمیسیون عمران در هفته جاری، هیئتی را جهت بررسی میزان خسارت و عملکرد دستگاه‌های متولی و امدادرسان به مناطق اندیکا استان خوزستان و بازفت کوهرنگ استان چهار محال بختیاری اعزام خواهد کرد.

نماینده مردم در مجلس شوای اسلامی افزود: کمیسیون عمران گزارشی از عملکرد دستگاه‌ها در جریان رسیدگی به زلزله زدگان تهیه و به مجلس ارائه خواهد کرد. طبیعی است دستگاه‌هایی که نسبت به وظایف خودشان جهت بازسازی مناطق بافت فرسوده و کمک رسانی به مردم آسیب دیده قصوری داشته باشند، شناسایی و ضمن برخورد با آنها به مردم نیز معرفی خواهند شد.

نظر شما