شناسهٔ خبر: 173689 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

حیدری:

کشورهای حاشیه خلیج فارس برای ارتباط با ایران تمایل نشان داده اند

شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر کشورهای حاشیه خلیج فارس تحت تاثیر سیاست آشوب، تفرقه و تنش رژیم صهیونیستی قرار نگیرند، فاصله ایجاد شده میان کشورها از بین می رود.

به گزارش «نماینده» شهریار حیدری در خصوص تمایل برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برای افزایش تعامل با جمهوری اسلامی ایران، گفت: تهران دارای مشترکات بسیاری با کشورهای همسایه خصوصا حوزه جنوب است و امارات متحده عربی از این قائده مستثنی نیست.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع ایران سیاست افزایش سطح همکاری حسنه و روابط در حوزه های مختلف با کشورهای منطقه را در دستورکار داشته و به آنها اعلام کرده اما متاسفانه برخی کشورها مانند امارات یا بحرین تحت تاثیر سیاست آشوب، تفرقه و تنش رژیم صهیونیستی قرار گرفتند که این امر سبب افزایش فاصله میان کشورها شده است.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی دوست خوب و همراه واقعی برای همسایگانش خصوصا کشورهای حاشیه خلیج فارس است، ادامه داد: در واقع این کشورها زمانی به این مفهوم می رسند که با کشورهای غربی دچار تنش و چالش شوند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه انتظار می رود کشورهای حاشیه خلیج فارس مانند امارات به ارزش های دیگر کشورها احترام بگذارند، افزود: در واقع ایران منعی برای ارتباط این کشورها با دنیا ندارد اما مسئله اساسی داشتن رابطه با رژیم نامشروع صهیونیستی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در واقع نقد ایران به کشورهای همسایه به معنای دشمنی نیست و اکنون نیز جمهوری اسلامی آماده مذاکره با همه همسایگان از جمله کشورهای همسایه حاشیه خلیج فارس است.

یک مقام ارشد اماراتی ضمن ابراز خوش‌بینی نسبت به تعاملات دیپلماتیک با ایران بر ضرورت اقدام ابوظبی در جهت مدیریت روابطش با دو کشور ایران و دیگر همسایگان تأکید کرد.

نظر شما