شناسهٔ خبر: 173612 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

روند ترکیبی و تدریجی بازگشایی مدارس زیر ذره بین نظارتی کمیسون آموزش

مدرسه افغان ها در ایران عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از نظارت مستمر اعضای این کمیسیون بر روند بازگشایی مدارس خبر داد و گفت: با توجه به سرعت گرفتن روند واکسیناسیون در کشور، امیدوار به تقویت و توسعه آموزش‌های حضوری در کلانشهرها هستیم.

به گزارش «نماینده» مهدی اسماعیلی با اشاره به نظارت مستمر مجلس و کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری بر نحوه بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، عنوان کرد: سلامت دانش آموزان، دانشجویان و کادر آموزشی اولویت نخست تصمیم‌گیران کشور است و تصمیم تعطیلی مدارس و دانشگاه‌‎ها که از سال گذشته اتخاذ شد نیز در همین راستا بوده است.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با یادآوری روند رو به رشد و شتابان واکسیناسیون در کشور، اضافه کرد:  خوشبختانه این روند واکسیناسیون امیدواری‌های زیادی را در کشور برای بازگشایی حضوری مدارس ایجاد کرده است.

وی با یادآوری اینکه در آستانه ۶۰ میلیون دوز واکسن تزریقی در کشور قرار داریم، افزود: قطعا ما حامی بازگشایی حضوری مدارس هستیم با حفظ ایمنی قطعی دانش آموز و معلم هستیم. بنابراین در صورت توقف شیوع ویروس و انجام یک واکسیناسیون سراسری می‌توان به بازگشایی کامل امیدوار بود.

اسماعیلی، الگوی خاص بازگشایی مدارس که به صورت ترکیبی و تدریجی است را مورد توجه و نظارت مستمر کمیسیون آموزش و تحقیقات دانست و ادامه داد: نهایتا چنانچه روند تزریق و آمار کرونا در کشور فروکش کرد، موافق بازگشایی حضوری به صورت کامل خواهیم بود.

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس تأکید کرد: اگر خدایی ناکرده کرونا در کشور شدت بگیرد، قطعا کمیسیون به این موضوع ورود می‌کند و تجدید نظر در الگوی بازگشایی مدارس را به دنبال خواهد داشت.

نظر شما