شناسهٔ خبر: 173570 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

راهکار شورای شهر تهران برای کنترل آلودگی هوا/ از ابزارهای فناوری تا تجارب جهانی

سوده نجفی رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران گفت: تلاش خود را برای کنترل آلودگی هوا از طریق رویکرد یکپارچه شامل ابزارهای قانونی، اداری، اقتصادی و فناوری خواهیم داشت.

به گزارش «نماینده» سوده نجفی، رئیس کمیته سلامت و عضوکمیسیون محیط زیست، سلامت و خدمات شهری درباره آلودگی هوای تهران و برنامه شورای شهر جهت کاهش و رفع این موضوع اظهارداشت: در شورای شهر تلاش خود را برای کنترل آلودگی هوا از طریق یک رویکرد یکپارچه شامل ابزارهای قانونی، اداری، اقتصادی و فناوری خواهیم داشت.

وی با اشاره به رشد سریع و توسعه شهر، جمعیت، مصرف انرژی و وسایل نقلیه و ارتباط این موضوعات با آلودگی هوا گفت: در این مسیر از تجربه سایر شهرهای مشابه تهران در جهان جهت کنترل آلودگی هوا استفاده خواهد شد.

 رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران ادامه داد: از جمله مواردی که در کمیته سلامت در مورد کنترل  آلودگی هوا مد نظر است افزایش آگاهی عمومی درباره محیط زیست است که شهروندان را دعوت به پیوستن به فعالیت های کنترل آلودگی هوا می کنیم.

نجفی بیان داشت: بدون شک  شهروندان تهرانی در کنترل آلودگی هوا نقش به سزایی می توانند داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: استانداردهای محلی سختگیرانه به عبارتی استانداردهای دقیق برای انتشار محلی و استانداردهای کیفیت سوخت های مصرفی  از دیگر روش‌هایی است که می تواند در کنترل آلودگی هوای تهران بسیار راهگشا باشد.

نظر شما