شناسهٔ خبر: 173515 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ

رایزن‌های اقتصادی نباید کارمند دولت باشند

اکبری12 رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت، رایزن های اقتصادی که برای تسهیل دیپلماسی اقتصادی ایران بکارگیری خواهند شد، نباید کارمند دولت باشند.

به گزارش «نماینده» به نقل از ایران پرس عزت الله اکبری تالار پشتی در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه بین المللی اکسپو ۲۰۲۰ دوبی و نشست هم اندیشی با روسای اتاق های بازرگانی و صادرکنندگان ایران در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری ایران پرس افزود: در انتخاب رایزن های اقتصادی برای سفارتخانه های ایران در کشورهای مختلف باید این نکته را مدنظر داشت که رایزن اقتصادی نباید کارمند و حقوق بگیر دولت ایران باشد.
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: البته انتخاب رایزن های اقتصادی با وزارتخانه های صمت و وزارت خارجه است و مجلس درباره انتخاب این افراد تاکید دارد از میان فعالان عرصه اقتصاد و بخش خصوصی باید رایزن اقتصادی انتخاب شود.
اکبری تالار پشتی افزود: در عرصه دیپلماسی اقتصادی، دولت باید تصدی گری و دخالت نداشته باشد و وظیفه دولت هدایت و نظارت بر بخش خصوصی است.

وزیر صنعت، معادن و تجارت امروز اعلام کرد، تا پایان سال آینده ۶۰ رایزن اقتصادی برای کمک به تسهیل دیپلماسی اقتصادی کشور بکارگیری خواهد شد.

نظر شما