شناسهٔ خبر: 173490 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عباس زاده مشکینی:

برگزاری مانور نظامی حق ایران است

عباس زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مسئولان کشور آذربایجان باید از اظهارنظرهایی که سبب تنش و گلایه می شود، اجتناب کنند زیرا ایران می تواند و حق دارد در مرزهایش مانور نظامی برگزار کند.

به گزارش «نماینده» محمود عباس زاده مشکینی در خصوص مطالب بیان شده و اتهام زنی به ایران از سوی رئیس جمهور آذربایجان نسبت به تردد کامیون های کشورمان، گفت: در بند نهم توافقنامه ارمنستان، آذربایجان و مسکو در مورد نحوه رفت و آمد کامیون ها به قره باغ تعیین تکلیف نشده است.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع اینکه حاکمیت این مناطق چگونه است مشخص نیست و نقص جدی وجود دارد؛ البته برخی اعتقاد دارند این نقص پیش بینی شده تا در آینده بتوانند روابط ایران و آذربایجان را تحت تاثیر قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی خودش درصدد تقویت روابط و تعامل با همسایگان است، ادامه داد: ایران قوی همواره خواهان صلح و ثبات در کشورهای همسایه است از این رو هیچ وقت همسایگانمان مورد تهدید قرار نگرفته اند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه فعالیت در داخل مرزهای کشورمان نباید موجب حساسیت همسایگان شود، افزود: بر این اساس ایران علاقه مند دخالت در امور داخلی هیچ کشوری نیست و بالعکس.

عباس زاده مشکینی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در منطقه قفقاز حضور دارد و علاقه مند به پررنگ کردن حضورش است، گفت: آزادسازی مناطق اشغالی قره باغ سبب شکل گیری نظم جدیدی در منطقه است لذا نباید اجازه دهیم علی رغم وجود ارزش ها و منافع مشترک، به سمت ایجاد تنش حرکت کنیم. البته مسئولان آذربایجان همواره تاکید کردند که از کشورشان تهدید علیه ایران رخ نخواهد داد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان آذربایجان باید از اظهارنظرهایی که سبب تنش و گلایه می شود، اجتناب کنند، خاطرنشان کرد: ایران خیر و صلاح کشورهای همسایه را می خواهد و در این مسیر گام برداشته است. ایران می تواند در مرزهای خودش مانور نظامی انجام دهد که این مهم سبب افزایش امنیت منطقه نیز خواهد شد.

نظر شما