شناسهٔ خبر: 173467 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عضو کمیسیون آموزش مجلس:

تعیین تکلیف معلمان غیرانتفاعی در برنامه کمیسیون آموزش قرار دارد

محمدرضا احمدی عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه تعیین تکلیف معلمان غیرانتفاعی نیز در دستور کار کمیسیون آموزش است، گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در نظر دارد تا طی یک برنامه تخصصی و کارشناسانه تمام گروه‌های غیررسمی آموزش‌وپرورش را تعیین تکلیف کند.

به گزارش «نماینده» محمدرضا احمدی با اشاره به تداوم مطالبات معلمان غیررسمی آموزش‌وپرورش، اظهار کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خود را تعیین تکلیف همه گروه‌های غیررسمی همکار با آموزش‌وپرورش می‌داند و در تلاش است تا این موضوع مهم محقق شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی طرح‌های منتشرشده در خصوص ساماندهی برخی نیروهای غیررسمی آموزش‌وپرورش و امضای برخی نمایندگان، گفت: اساساً نفس چنین طرح‌هایی خارج از کمیسیون آموزش و تحقیقات مورد اتکا نبوده، بلکه طرح‌های مربوط به فرهنگیان باید در کمیته فرهنگیان کمیسیون آموزش و تحقیقات بررسی و  کارشناسی شود.

وی با اشاره به نارضایتی و پیگیری معلمان غیرانتفاعی مبنی بر چرایی عدم قرار گرفتن آن‌ها در طرح استخدامی آموزش‌وپرورش منتشرشده، بیان کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در نظر دارد تا طی یک برنامه تخصصی و کارشناسانه تمام گروه‌های غیررسمی آموزش‌وپرورش به هر نحوی که با آموزش‌وپرورش در ارتباط هستند را تعیین و تکلیف کرده و دغدغه آنان را برطرف کند.

وی یادآور شد: طبق قانون، ورود بدون آزمون به آموزش و پرورش امکان ندارد و تعیین تکلیف تمام گروه‌های غیررسمی باید با طرح‌های کارشناسی شده در کمیسیون آموزش و تحقیقات صورت بگیرد لذا در نظر داریم برای معلمان مدارس غیرانتفاعی امتیازات ویژه‌ای در آزمون استخدامی در نظر گیریم.

با بیان اینکه کمیسیون آموزش و تحقیقات برای همه گروه‌های غیررسمی مرتبط با آموزش‌وپرورش ازجمله معلمان مدارس غیرانتفاعی طرح‌هایی را در نظر گرفته است، تصریح کرد: آموزش در دانشگاه فرهنگیان نیز یکی دیگر از مراحل استخدام معلمان غیررسمی مرتبط با آموزش‌وپرورش بوده و این موضوع نیز با ورود بدون آزمون به آموزش‌وپرورش در تضاد بوده و امکان تحقق ندارد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اشاره به نگرانی معلمان مدارس غیرانتفاعی در خصوص تأخیر تعیین تکلیف خود، افزود: افزون بر طرح تأمین نیروی انسانی، طرح دیگری برای ساماندهی نیروهای مدارس غیرانتفاعی است که در دستور کار کمیسیون قرار دارد.

نظر شما