شناسهٔ خبر: 173444 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

برای جلوگیری از تحریف واقعیات توسط دشمن نیازمند تبیین در فضای مجازی هستیم

زهره لاجوردی عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: برای جلوگیری از تحریف و ایجاد انحراف توسط دشمن نیازمند حضور فعال و تبیین و تحلیل واقعیات در فضای مجازی هستیم.

به گزارش «نماینده» زهره السادات لاجوردی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد حضور فعال در فضای مجازی گفت: امروز فضای مجازی به یک جبهه تبدیل شده و باید مسائل آن توسط عده‌ای که تسلط بر امور دارند رصد شده و واقعیات در فضای مجازی برای عموم تبیین شود.

وی افزود: دشمن سعی دارد تا با ارائه اطلاعات غلط انحرافاتی را در اذهان عمومی در مورد وقایع خاص ایجاد کند و در اذهان عمومی تشکیک ایجاد کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: به عنوان مثال یکی از این موارد بحث راهپیمایی اربعین است که دشمن سعی دارد در فضای مجازی هدف غایی آن را موضوعی کم ارزش و کم اهمیت جلوه دهد و از قداست آن روز به روز بیشتر بکاهد.

لاجوردی خاطرنشان کرد: مسأله اینجاست که ما در فضای مجازی با داده‌ها، اطلاعات و اخبار زیادی از منابع مختلف مواجهیم و وقتی که یک موضوعی از منابع مختلف عرضه می‌شود این ذهنیت را برای فرد ایجاد می‌کند که به دلیل اینکه این داده و این اطلاعات از منابع مختلف ارائه شده ممکن است صحیح باشد.

وی افزود: وظیفه ما در این زمان حضور فعال در فضای مجازی برای تبیین و تحلیل واقعیات مختلف است و ما باید با تحلیل دقیق و درست از وقایع و مسائل مختلف از ایجاد انحراف در اذهان عمومی جلوگیری کنیم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: امروز عده‌ای که نسبت به مسائل مختلف تسلط کافی دارند باید با تحلیل و تبیین دقیق و درست از وقایع مختلف و ارائه اطلاعات دقیق و صحیح نقشه دشمن را برای مردم برملا سازند و به تحلیل واقعیات بپردازند.

نظر شما