شناسهٔ خبر: 173372 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

صادرات سوخت به لبنان و ونزئلا موجب منزوی شدن آمریکا و صهیونیست‌ها شد

هادی بیگی نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به صادرات فرآورده‌های نفتی به ونزوئلا و لبنان گفت: این صادرات رایگان نبوده و ارز و طلای آن‌را گرفتیم ضمن اینکه با تجار لبنانی کار کردیم نه دولت لبنان و حزب الله.

به گزارش «نماینده» هادی بیگی‌نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به صادرات فرآورده‌های نفتی به لبنان، سوریه و ونزوئلا اظهار داشت: متأسفانه عده‌ای دائماً به دنبال تکرار این جمله هستند که جمهوری اسلامی به کشورهای مذکور کمک‌هایی را ارسال می‌کند اما در قبال آن هیچ پولی را دریافت نمی‌کند در حالیکه این حرف از اساس غلط است چرا آنها بنا دارند مردم کشورمان را از مسیری که در حال انجام شدن است بدبین کنند.

وی افزود: معادن بسیار خوبی در ونزوئلا وجود دارد و اگر جمهوری اسلامی ایران به آن کشور کمک‌هایی را ارسال کرده است مابه‌ازای آن را طلا دریافت کرده چرا که ونزوئلا معادن طلا دارد و حتی این موضوع به صورت رسمی اعلام شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به ارسال فرآورده سوختی به لبنان خاطرنشان کرد: این محموله به تجار لبنانی فروخته شده و اصلاً این محموله دولت لبنان و یا به حزب‌الله نداده‌ایم ضمن اینکه دلیل ارسال این محموله سوختی از مرز سوریه به لبنان برای آن بود که دولت لبنان تحت تحریم قرار نگیرد و به همین دلیل ارسال سوخت از طریق سوریه به لبنان از طریق زمینی بوده است.

بیگی‌نژاد عنوان کرد:‌ ارسال این فرآورده‌ها در حقیقت مازاد فرآورده‌های تولیدی در کشورمان است و اینگونه نیست که نیاز کشورمان را نادیده بگیریم؛ ضمن اینکه عقل و منطق حکم می‌کند صادرات فرآورده داشته باشیم و بتوانیم از این مسیر به درآمدزایی برسیم.

وی ادامه داد: صادرات فرآورده‌های نفتی کشورمان به خارج از کشور در حقیقت افزایش ارزش افزوده بوده است؛ کشورهایی که با ما هم فکر بوده و دوست دارند در کنار جمهوری اسلامی ایستادگی کنند شامل حال کمک‌های ایران بوده‌اند چرا که نمی‌خواهیم آنها در دنیا منزوی شوند. هر چند که این کشورها روزگاری کمک‌حال ما بوده‌اند و این مراواده کاری منطقی و عقلانی محسوب می‌شود. 

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: کمک‌های جمهوری اسلامی به کشورهای مختلف فقط مربوط به کشورهای مسلمان نبوده است و اگر آن کشورها در برابر استکبار جهانی ایستادگی کنند شامل حال کمک‌های ما خواهند شد و اگر این کار را انجام ندهیم بایستی هزینه بسیار زیادی را برای مقاومت در برابر استکبار داشته باشیم که این حرف شبیه آن حرفی است که اگر در برابر داعش در عراق و سوریه ایستادگی نکنیم بایستی با آنها در تبریز و همدان بجنگیم. 

بیگی‌نژاد خاطرنشان کرد: نباید فراموش کنیم که در زمان جنگ ایران و عراق سوریه و حافظ اسد مردانه در کنار جمهوری اسلامی ایران ایستادگی کرد. پس بهتر است در گرفتاریها کمک‌حال یکدیگر باشیم.

وی گفت: حزب‌الله لبنان به صراحت اعلام کرد کشتی حامل فرآورده‌های سوختی که از ایران به سمت لبنان حرکت می‌کند از آن این کشور است و محموله آن هم متعلق به تجار لبنانی است و به همین دلیل کشورهای دیگر نتوانستند نگاه چپی به آن داشته و به آن تعرضی داشته باشند لذا این کار کاملاً درست است و موجب نشان دادن اقتدار و تفکر مقاومت به دنیا است.

نظر شما