شناسهٔ خبر: 173220 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ایجاد فضای سالم رقابتی با طرح«تسهیل صدور مجوزهای کسب و کارها»

کریمی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید در طرح«تسهیل صدور مجوزهای کسب و کارها»برخی موانع موجود در مسیر ایجاد کسب و کارها رفع شده و از انحصار در مشاغل جلوگیری خواهد شد.

به گزارش «نماینده» علی اکبر کریمی با اشاره به تصویب کلیات طرح« تسهیل صدور مجوزهای کسب و کارها»، گفت: در این طرح برخی موانع موجود در مسیر کسب و کارها رفع شده و از ایجاد انحصار در مشاغل جلوگیری خواهد شد و فرصتی فراهم می‌شود که افراد بتوانند در فضایی سالم با یکدیگر رقابت کنند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: از آنجا که اکنون بوروکراسی سنگینی بر صدور مجوزهای کسب و کار حاکم است، تلاش شده در طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کارها، فرآیندهای اداری مربوط به صدور مجوزها کاهش یابد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم یکی از موانع اصلی کسب و کار و رونق تولید در کشور را طولانی بودن فرآیند صدور مجوزها دانست و ادامه داد: محور و ماهیت اصلی طرح مذکور، تسهیل در صدور مجوزها و ایجاد شفافیت در این حوزه است که این امر موجب اشتغالزایی می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: هرچند ممکن است طرح«تسهیل صدور مجوزهای کسب و کارها» ایراداتی داشته باشد، اما تلاش می‌شود در جریان بررسی جزئیات از طریق پیشنهادات و نقطه نظرات نمایندگان این موضوعات رفع شود تا قانونی مفید برای بهبود وضعیت کسب و کارها تصویب شود.

نظر شما