شناسهٔ خبر: 173175 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

بابایی:

۲ میلیون نفر از کارگران فصلی فاقد بیمه هستند

علی بابایی کارنامی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از بررسی طرحی در مجلس خبر داد که ۲ شامل تعیین تکلیف بیمه ۲ میلیون کارگر می شود.

به گزارش «نماینده» علی بابایی کارنامی نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصلاح ماده ۵ قانون کارگران ساختمانی در دستور کار کمیسیون قرار دارد، گفت: در حال حاضر ۲ میلیون نفر از کارگران فصلی فاقد بیمه هستند که با اصلاح قانون مشکلات آنها برطرف می شود.

وی با بیان اینکه در چند ماه گذشته و با شیوع کرونا کارگران بیشترین آسیب را دیده اند، ادامه داد: اولین توقعی که کارگران به ویژه کارگران فصلی دارند این است که تکلیف بیمه آنها مشخص شود.

نماینده ساری در مجلس با اعلام اینکه طرح اصلاح قانون کارگران فصلی به صورت دو شوری بررسی می شود، اظهار داشت: شور اول این طرح در مجلس به تصویب نمایندگان رسیده است و تلاش خواهیم کرد تا با تصویب این طرح قدری از نگرانی های کارگران و خانواده آنها را از بابت حوادث احتمالی کم کنیم.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه با تصویب این طرح در مجلس کارگران فصلی و ساختمانی بیمه می شوند، گفت: اگر این اتفاق رخ دهد کار بزرگی انجام می شود که امیدواریم هرچه سریعتر نیز این اتفاق رخ دهد.

بابایی کارنامی با تاکید براینکه تصویب این طرح اولین گام مجلس برای حمایت از کارگران آسیب دیده از کرونا خواهد بود، عنوان کرد: با توجه به شرایط سختی که با شیوع کرونا به ویژه برای کارگران رخ داد تمام تلاش نمایندگان مجلس این است که از این قشر حمایت جدی صورت گیرد.

نظر شما