شناسهٔ خبر: 173111 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اکبری تالارپشتی با اشاره به اهمیت سفر پیش‌روی امیرعبداللهیان به نیویورک:

تحریم‌های علیه ایران صرفا آمریکایی است/ ضرورت پیگیری اموال بلوکه شده ایران

اکبری12 رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است وزیر امور خارجه کشورمان در جریان سفر خود به نیویورک، پیام اقتدار جمهوری اسلامی را در آمریکا منعکس خواهد کرد و پیگیر مطالبات ایران خواهد شد.

به گزارش «نماینده» عزت الله اکبری تالارپشتی با اشاره سفر پیش روی امیرعبداللهیان به نیویورک به منظور حضور در مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: امیرعبداللهیان به عنوان وزیر امور خارجه مجری سیاست های دولت انقلابی آقای رئیسی است و به لحاظ جایگاهی که در مجلس داشت از نظرات نمایندگان مطلع است از این رو مانند ظریف نیست بلکه پیام اقتدار جمهوری اسلامی را در آمریکا منعکس می کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسائل مهمی که باید در آمریکا و در جریان نشست های وزیر امور خارجه کشورمان با مسئولان سایر کشورها مطرح شود، عنوان کرد: تحریم های آمریکا علیه ایران از طریق شورای امنیت و سازمان ملل نبوده بلکه ایالات متحده قوانین داخلی خود را به سایر کشورها و سازمان های بین المللی تعمیم داده است.

وی در ادامه با بیان اینکه باید آمریکا را رسوا کرد، اظهار داشت: آمریکا از منظر حقوق بین الملل مانند سایر کشورها بوده و از کشوری برتر نیست و حق بیشتری ندارد لذا باید به قوانین بین المللی احترام بگذارد که البته وقعی نمی‌نهد.

اکبری تالارپشتی در ادامه با تأکید بر اینکه وقتی کشوری خلاف قوانین بین المللی عمل می کند، سایر کشورها باید مقابل او بایستند، اذعان کرد: امیرعبداللهیان این پیام را به گوش جهانیان می رساند که اگر مقابل استکبار و زیاده خواهی های آمریکا نایستند، نوبت کشورهای دیگر هم می رسد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه وزیر امور خارجه در هر اقدامی عزت، حکمت و مصلحت را مد نظر قرار خواهد داد، خاطرنشان کرد: اموال بلوکه شده ای در سایر کشورها داریم که باید در جریان این سفر مطرح شود تا سایر کشورها خلاف قانون عمل نکرده و در کلاهبرداری های آمریکا شریک جرم آن نشوند.

نظر شما