شناسهٔ خبر: 171764 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اکبری تالارپشتی در نطق میان دستور:

وزرای کشور و امور خارجه دولت سیزدهم از بین چهره‌های اقتصادی معرفی شوند

اکبری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تأکید بر دقت در معرفی و انتخاب وزرای کابینه سیزدهم از سوی دولت و مجلس، گفت: لازم است استانداران و سفیران از سوی وزرای کشور و امور خارجه از میان چهره‌های اقتصادی انتخاب شوند تا کشور رونق گیرد.

به گزارش «نماینده» عزت الله اکبری تالارپشتی در نشست علنی صبح امروز(دوشنبه، ۲۸ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با بیان اینکه ملت ایران علیرغم تمام دسیسه ها، حماسه بزرگی را در انتخابات رقم زد، ضمن تشکر از جامعه صنعت، معدن و اصناف که با حضور پررنگ در انتخابات به آن شکوه دادند، گفت: این موضوع مسئولیت دولت و مجلس را سنگین تر می کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس جمهور منتخب و مجلس در معرض امتحانی بزرگ هستند، گفت: در این شرایط حساس تاریخی، دولت و مجلس در معرفی و انتخاب وزرا باید نهایت دقت را داشته باشند که به خدا و ملت بتوانند پاسخ دهند لذا کابینه سیزدهم باید افرادی انقلابی، تصمیم گیر، کارآمد و ولایی باشند تا از هر نوع بازیگری های سیاسی مبری بوده و سرفصل کار آنها خدمت به مردم باشد.

وی با اشاره به موضوع انتخاب وزرا عنوان کرد: انتظار داریم چهره وزرا در بخش وزارتخانه های، صنعت، اقتصاد، نفت، نیرو، کشاورزی و رفاه، چهره های مجرب انقلابی تصمیم گیر باشند؛ به خصوص چهره وزیر کشور حتما باید اقتصادی باشد تا استانداران و فرمانداران آشنای به صنعت، تولید و اقتصاد گماشته شوند.

اکبری تالارپشتی با اشاره به وضعیت فعلی استانداران اظهار کرد: خروجی کنونی استانداران مشخص نیست و نمی توان آماری از فعالیت های اقتصادی آنها و نقش آنها در معیشت و اقتصادی مردم دارد. استانداران علیرغم اینکه برخی از آنها تلاشگر هستند، به روزمرگی افتاده و زحمات آنها سازمان دهی شده نیست؛ وزیر می تواند معاونان خود را سیاسی انتخاب کند اما از آنجایی که سرفصل کار همه ما اقتصاد و معیشت است، استانداران باید اقتصادی باشند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر اینکه چهره وزیر امور خارجه نیز باید اقتصادی باشد گفت: در حال حاضر شاید برخی سفرای باتجربه در سفارتخانه ها زحمت بکشند اما این سفارتخانه ها خروجی ندارند. وقتی رهبری روی جهش تولید تأکید دارند این جهش باید در جهتی باشد که حامی تولید داخل برای صادرات باشد.

وی ادامه داد: مملکت را می توان به خوبی اداره کرد هرچند آقای روحانی به عنوان رئیس جمهور مستقر سیاستی داشت که تحریم ها را شخصا علیه ملت ایران مدیریت کرد و ۸ سال نیز در زمین آمریکا و انگلیس بازی کرد و توجه به روحیه انقلابی مردم، مسیر شهدا، توصیه های رهبری نداشت و عملکرد این روزها نیز شاهد است که شب عید قرارگاه مرغ تشکیل دادند، آب خوزستان، برق صنعت کشور، شیوع کرونا در سیستان و بلوچستان، به شکلی مدیریت شد که جامعه را بدون توجه به رأیی که از مردم گرفت و دِینی که به آنها داشت، مستأصل کند.

اکبری تالارپشتی در ادامه با تأکید بر اینکه باید قدم پشت سر رهبری گذاشت و گوش به فرمان ایشان بود و در مسیر مقاومت حرکت کرد، اظهار داشت: به کوری چشم آمریکا امیدواریم دولت آینده در این مسیر گام بردارد و موفق نیز خواهد شد.

این عضو مجمع نمایندگان استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم همگی دولت منتخب را حمایت کرده و دولت نیز به نظرات مجلس توجه کند.

نظر شما