شناسهٔ خبر: 172828 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عضو کمیسیون امنیت ملی:

طرف‌های غربی از تغییر دولت در ایران برای اصلاح مواضع خود در مذاکرات استفاده کنند

عمویی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:طرف های غربی برجام به ویژه آمریکا از فرصت تغییر دموکراتیک دولت در جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند و مواضع و رویکرد های خود را در مذاکرات اصلاح کنند.

ابوالفضل عمویی «نماینده» تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در شرایط تغییر دموکراتیک دولت قرار دارد و دولت جدید اعلام کرده که آمادگی انجام مذاکرات را دارد اما این مذاکرات باید مبتنی بر حفظ منافع ملی و با هدف لغو تحریم ها بر اساس قانون مجلس باشد.

وی افزود: شش دور مذاکره در وین و پیش آن چند دور مذاکره برای احیای برجام صورت گرفت اما به دلیل اصرار آمریکا بر حفظ ساختار تحریم ها عملا با نتیجه ای همراه نبود و اگر آمریکا بر مواضع قبلی خود باقی بماند مذاکرات آینده نیز به نتیجه نخواهد رسید.

نماینده مردم تهران تاکید کرد:ما فکر می کنیم فرصت تغییر دموکراتیک دولت در ایران فرصت خوبی برای طرف های غربی برجام به ویژه آمریکا است که در مواضع و سیاست های خود باز اندیشی کند و اگر به دنبال تغییر شرایط هستند این سیاست هارا به نحوی تغییر دهند که برای لغو تحریم ها آماده شوند.

وی در پایان خاطر نشان کرد:با وجود ساختار فعلی تحریم ها و عملکرد آمریکا نباید انتظار به نتیجه رسیدن مذاکرات و پذیرش شرایط از سوی ایران داشت.

نظر شما