شناسهٔ خبر: 172537 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

موسوی مطرح کرد

لزوم ارائه گزارش به مجلس در صورت ادامه مذاکرات هسته‌ای طبق قانون اقدام راهبردی

موسوی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت سیزدهم در صورت آغاز مجدد مذاکرات وین باید گزارشی طبق قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها به مجلس ارائه کند البته فرمایشات رهبری درباره مذاکرات و اعتماد نداشتن به غربی‌ها فصل الخطاب است.

به گزارش «نماینده» سیدکاظم موسوی در واکنش به اظهارات سخنگوی کاخ سفید مبنی بر اینکه ایالات متحده آماده آغاز مجدد مذاکرات برجام در وین است، گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند به غربی‌ها اعتماد نداریم و این موضوع سرلوحه کار ما قرار دارد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم افزود: اگر دولت سیزدهم در این میدان پا بگذارد، باید طبق فرمایشات رهبری حرکت کنند. رئیس جمهور جدید در اظهارات اخیر خود اعلام کرد که دولت سیزدهم به دنبال افزایش روابط با همه کشورها است اما ما باید به دشمنان قسم خورده انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و عملکرد آنها توجه داشته باشیم.

نماینده مردم اردبیل و نمین و نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در صورتی که دولت تصمیم به ادامه مذاکره با ۴+۱ بگیرد، گزارش مذاکرات و تصمیم‌هایی که اخذ می‌شود طبق قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها باید به مجلس ارائه شود.

موسوی در ادامه اظهار کرد: ما در قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها شرایط رفع تحریم‌ها را برای طرف‌های مقابل تبیین کردیم. در صورتی که همه تحریم‌ها به صورت یکجا برداشته شود، پس از راستی آزمایی، ایران هم نسبت به توقف کاهش تعهدات برجامی اقدام می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم گفت: به نظر می‌رسد که اروپایی‌ها و ایالات متحده از مواضع خود کوتاه نیایند و منافع خود را دنبال کنند. ادامه مذاکرات قطعا سخت خواهد بود اما جمهوری اسلامی ایران مواضع خود را به صورت شفاف اعلام کرده است.

نظر شما