شناسهٔ خبر: 172781 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

بهبود وضعیت معیشتی مردم باید خروجی اصلاحات ساختاری بودجه باشد

بودجه نایب رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه مجلس گفت: کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بعد از تصویب نهایی طرح برخی احکام مربوط به اصلاح ساختار بودجه در قدم دوم با جدیت بیشتری به این موضوع ورود کرده و این اصلاحات ساختاری باید به شکلی رقم بخورد که خروجی آن بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم باشد.

به گزارش «نماینده» آرش زره تن لهونی نایب رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه مجلس با بیان اینکه اصلاح ساختار بودجه باید مدنظر دولت و مجلس شورای اسلامی برای تدوین بودجه ۱۴۰۱ قرار داشته باشد، گفت: کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات بعد از تصویب نهایی طرح برخی احکام مربوط به اصلاح ساختار بودجه کل کشور در قدم دوم با جدیت بیشتری به این موضوع ورود کرده و مقرر شده، جلسات متعدد کارشناسی را با حضور وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس سازمان برنامه و بودجه و کارشناسان مربوطه برگزار کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر ضرورت اصلاح ساختار بودجه تاکید کرده‌اند، افزود: اصلاحات ساختاری بودجه باید به شکلی رقم بخورد که خروجی آن بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم باشد.

وی تاکید کرد: مجلس باید با جدیت بر روی انجام اصلاح ساختار بودجه‌ای نظارت و مطالبه داشته باشد، بویژه نسبت به مصوبات مجلس در این خصوص تا بتوان ضمن شفاف‌سازی در دخل و خرج کشور وضعیت اقتصادی را نیز بهبود بخشید. به طور مثال با لحاظ بند یک ماده واحده طرح برخی احکام مربوط به اصلاح ساختار بودجه، باید شناسه پرداخت برای تمامی پرداخت‌های دولت ایجاد شود و به موجب بند ۲ آن استقرار کامل نظام پرداخت به ذینفع نهایی و ممنوعیت هرگونه پرداخت به غیرذینفع نهایی انجام خواهد شد.

زره‌تن لهونی اظهار کرد: قانون بسیار خوبی در حوزه اصلاح ساختار بودجه در مجلس تدوین شده که باید مدنظر دولت و سازمان برنامه و بودجه قرار بگیرد و این اصلاحات در تدوین بودجه ۱۴۰۱ لحاظ شود.

نظر شما