شناسهٔ خبر: 172750 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عضو کمیسیون آموزش مجلس:

پرداخت به موقع پاداش بازنشستگی معلمان مطالبه به حق فرهنگیان است

وحیدی عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با انتقاد از تأخیر ایجاد شده در پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان سال ۱۳۹۹، گفت: در آستانه موعد بازنشستگی فرهنگیان سال ۱۴۰۰ قرار داریم و سازمان برنامه و بودجه باید نسبت به پرداخت این مطالبه به حق فرهنگیان اولویت قائل شود.

به گزارش «نماینده» محمد وحیدی درباره تأخیر به وجودآمده در پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان آموزش و پرورش، عنوان کرد: طی سال‌های گذشته یک فرآیند عادی تکرار می‌شد به این شکل که پس از بازنشستگی معلمان در پایان شهریورماه این عزیزان پاداش پایان خدمت خود را در فاصله ۶ ماه تا یک سال بعد پاداش خود را دریافت می‌کردند.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پاداش پایان خدمت به طور معمول در بودجه‌های سنواتی پیش بینی می‌شود، افزود: با شروع سال ۱۴۰۰ وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد که پاداش بازنشستگان فرهنگی تا پایان تیرماه پرداخت می‌شود.

دولت قبل به تعهد خود در قبال پرداخت به موقع پاداش پایان خدمت معلمان عمل نکرد

وی با یادآوری اینکه حتی اطلاعات معلمان بازنشسته از تمام استان اخذ شده و به سازمان برنامه و بودجه ارسال شد، گفت: با این وجود در پایان تیرماه پاداش پایان خدمت معلمان پرداخت نشد و سازمان برنامه و بودجه دولت قبل به تعهد خود عمل نکرد.

وحیدی تأکید کرد: درخواست کمیسیون آموزش و نمایندگان مجلس اولویت قرار دادن پرداخت پاداش پایان خدمت معلمان سال ۱۳۹۹ است تا حداقل بازنشستگان ۱۴۰۰ که تا یک ماه آینده نیز بازنشسته می‌‎شوند امید به اخذ پاداش خود را داشته باشند.

سازمان برنامه و بودجه به پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان سال ۹۹ اولویت دهد

این نماینده مردم در مجلس، دریافت به موقع پاداش پایان خدمت معلمان را یکی از مطالبات به حق فرهنگیان برشمرد و اضافه کرد: اعتبار پاداش پایان خدمت در بودجه سالیانه دیده شده و باید با اولویت دادن به بدهی دیون دولت پاداش پایان خدمت معلمان پرداخت شود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به پیگیری روز گذشته خود در وزارت آموزش و پرورش، عنوان کرد: در روز سه شنبه ۱۶ شهریور که سرپرست وزارت آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش مجلس حضور پیدا می‌کند این موضوع را دنبال خواهیم کرد.

نظر شما