شناسهٔ خبر: 172618 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

کریمی فیروزجایی:

دولت مزایای فوق العاده فرهنگیان را سریعاً پرداخت کند

کریمی فیروزجایی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بر لزوم اقدام دولت برای پرداخت فوق‌العاده مصوب فرهنگیان کشور تاکید کرد.

به گزارش «نماینده» علی کریمی فیروزجایی دربارع فوق العاده ویژه معلمان گفت: بر اساس احکام صادره در دولت قبل فرهنگیان مشمول طرح طبقه بندی مشاغل به میزان ۲۱ تا ۲۷ درصد از مزایای فوق‌العاده تصویبی مجلس بهره مند می شوند.

نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم اجرای این قانون، افزود: به استناد بند ۱۰ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری دولت باید آن را بر اساس ترتیبات مندرج در جز ۵ بند الف تبصره ۱۲ قانون بودجه سال جاری اجرایی کند.

دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور با تاکید بر اهمیت توجه به بعد معیشتی فرهنگیان، خاطر نشان کرد: آسیب دیدن سفره معیشتی فرهنگیان بعنوان پرچمداران توسعه فرهنگی در کشور جای نگرانی دارد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ممانعت از پرداخت فوق العاده به فرهنگیان را بلاوجه دانست و افزود: دولت می‌تواند با سازوکارهای انعطافی مانند جابجایی اعتبارات مبالغ مورد نیاز اجرای این قانون را تأمین کند.

این مسئول پارلمانی تصریح کرد: کمیسیون های برنامه و بودجه و آموزش و تحقیقات مجلس با اجرایی شدن این قانون از سوی سازمان برنامه و بودجه موافقت کرد. مجلس از حق فرهنگیان در این زمینه کوتاه نخواهد آمد.

نماینده مردم بابل با اشاره به برنامه ریزی فرهنگیان برای بهره‌مندی از این مزایای قانونی افزود: دولت باید بدون فوت وقت با پرداخت این مزایا از آسیب رسانی روحی به فرهنگیان جلوگیری کند.

کریمی فیروزجایی یادآور شد: مجلس شورای اسلامی برای بررسی و رفع مشکلات بودجه ای دستگاهها در هر زمانی آمادگی دارد. پرداخت فوق‌العاده به فرهنگیان هیچگونه مشکل قانونی ندارد.

نظر شما