شناسهٔ خبر: 172633 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ساخت قطار ملی مترو به کجا رسید؟

مترو مدیر کارگروه پروژه طراحی و راه‌اندازی قطار ملی مترو از آغاز روند اجرایی اخذ تاییدیه قطار ملی مترو توسط مشاور خارجی خبر داد.

به گزارش «نماینده» سیدکاظم طاهرزاده مدیر کارگروه پروژه طراحی و راه‌اندازی قطار ملی مترو  اظهارداشت: پس از برگزاری مراسم رونمایی رسمی از قطار ملی مترو در فروردین سال جاری که پروژه‌ای با عمق داخلی سازی ۸۵ درصد بود و ظرف ۱۸ماه به ثمر نشست، با استعلام از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یکی از شرکت‌های مشاور خارجی که مورد تایید این نهاد بود، مشخص شد و مراحل مربوط به مذاکره و عقد قرارداد با آن شرکت در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود:  حالا با نهایی شدن قرارداد مشاوران خارجی و ایرانی مذکور، عملاً فرآیند اخذ تاییدیه فنی و استانداردهای بین‌المللی قطار ملی مترو وارد مرحله اجرایی شده است و پیش‌بینی ما این است که حداکثر ظرف سه ماه آینده، بتوانیم گواهینامه‌های لازم را برای امکان سیر قطار ملی در یکی از خطوط شبکه مترو به دست آوریم.

مدیر کارگروه پروژه طراحی و راه‌اندازی قطار ملی مترو خاطرنشان کرد: با نهایی شدن قرارداد شرکت مشاور خارجی، روند اخذ تاییدیه فنی قطار ملی مترو وارد مرحله اجرا شد. شرکت مشاور اروپایی که مسئولیت بررسی استانداردهای بین‌المللی قطار ملی مترو را بر عهده دارد، به همراه شرکت مشاور همکار ایرانی خود ، فرآیند مذکور را پیگیری خواهند کرد.

نظر شما