شناسهٔ خبر: 172424 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

انتقاد از ضدعفونی ضعیف مترو تهران در شرایط کرونا/ تبلیغات شهری پیوست ترافیکی ندارد

مترو عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه انتظار از شهرداری در برخورد با پاندمی کرونا بسیار بیشتر است، گفت: ضدعفونی محیط مترو در شرایط کرونا بسیار ضعیف است.

به گزارش «نماینده» سیدجعفر تشکری هاشمی در صحن امروز شورای شهر پس از ارائه گزارش مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران اظهار داشت: انتظار ما از شهرداری در برخورد با پاندمی کرونا بسیار بیشتر بود ولی متأسفانه فعالیت ویژه‌ای نمی‌بنیم و حتی اقدامی هم در مورد مسائل ابتدایی جهت مقابله با این ویروس صورت نگرفته است.

وی گفت: روز گذشته بازدیدی از یک ایستگاه مترو داشتم که مشخص شد هیچکسی رعایت پروتکل‌ها توسط شهروندان را کنترل نمی‌کند به طور مثال ماسک نزدن مسافران کنترل نمی‌شود و ضدعفونی محیط در مترو هم ضعیف است

این عضو شورای شهر تهران هم ادامه داد: طرحی را باید در شورا جهت مقابله با کرونا با جدیت پیگیری کنیم و نباید توپ را به میدان دیگری انداخت مسأله پسماندهای بیمارستانی هم معضلی است که باید پیگیری شود افزوده شدن این پسماندها به داخل مخازن زباله سبب بیماری‌زایی و آسیب به زباله‌گردها هم می‌شود بنابر این باید به شکل عملی این قضیه مورد پیگیری قرار گیرد.

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه در مورد سازمان زیباسازی حرف‌های زیادی است گفت‌: نوع تبلیغات شهری پیوست ترافیکی ندارد نور شدید معابر ناشی از این تبلیغات، نوشته‌های طولانی و نامناسب بودن محل سازه‌ها از جمله مسائلی است که باید پیگیری شود.

وی درباره ثبت جهانی خیابان ولیعصر گفت: باید ابعاد حقوقی، اجتماعی و اقتصادی مالکان نیز لحاظ شود و بررسی کنیم که اگر این خیابان ثبت جهانی شود چه پیامدهایی ممکن است به همراه داشته باشد.

این عضو شورای شهر تهران به شاخ و برگ درختان در میان بزرگراه‌ها و خیابان‌ها اشاره کرد و گفت: بیشترین تصادفات برای کارگران حین آبیاری در وسط خیابان‌ها و بزرگراه‌ها ایجاد می‌شود و بسیار پرمخاطره است بنابر این این موضوع باید در کنار خیابان و پیاده‌راه‌ها مدنظر قرار گیرد.

نظر شما