شناسهٔ خبر: 172584 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

سودجویی دلالان دارو از بیماران کرونا/ انتقاد از نبود داروهای بیماران در داروخانه ها

داروخانه نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی از نبود داروهای بیماران در داروخانه ها انتقاد کرد.

به گزارش «نماینده» حسین حق وردی نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی درباره شیوع گسترده کرونا در کشور و اقدامات لازم وزارت بهداشت در این باره اظهار داشت: متأسفانه به دلیل عدم نظارت نظام بهداشت و سلامت کشور برخی داروهای اصلی کرونا در داروخانه‌ها وجود ندارد اما در دست دلالان هست که نیازمند آن هستیم که دولت آیت‌الله رئیسی سریعا و با قاطعیت تمام در این باره ورود کرده و بساط سودجویان را جمع کند.

وی افزود: پذیرفتنی نیست که مواد اولیه دارو در گمرکات معطل بروکرارسی اداری باشد و بیماران نیازمند آن بین این دلال و آن دلال در رفت و آمد باشند.

نماینده مردم شهریار در مجلس تصریح کرد: آیت‌الله رئیسی و ستاد ملی مقابله با کرونا باید تصمیم جدی برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ اتخاذ کنند و پذیرفتنی نیست بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر هر روز جانباخته کرونا داشته باشیم.

حق وردی گفت: باید واردات، تولید و تزریق واکسن کرونا سرعت بیشتری پیدا کند و مشکلات تولید کنندگان داخلی را برطرف کرد.

وی تصریح کرد: سوی جدید کرونا جوانان را هدف قرار داده و بسیار خطرناک است، لذا باید خیلی سریع با واکسیناسیون عمومی بر این ویروس قائق آییم. این در حالی است که به دلیل پر شدن تخت‌های بیمارستانی بسیاری از بیماران در منازل نگهداری می‌شوند که نیازمند تهیه دارو از داروخانه‌ها هستند اما دلالان با سودجویی موجب کمبود این اقلام شده‌اند. لذا نیازمند ورود قاطع ستاد ملی مقابله با کرونا برای رفع کمبودها هستیم، البته مجلس هم به وظیفه نظارتی خود عمل خواهد کرد.

نظر شما