شناسهٔ خبر: 172549 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

مالکی مطرح کرد:

دولت آینده افغانستان متشکل از تمامی جریانات سیاسی این کشور خواهد بود

فداحسین مالکی.jpg عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است که طالبان قادر به اداره افغانستان نخواهد بود به همین دلیل دولت آینده افغانستان برگفته از تمامی جریانات سیاسی این کشور خواهد بود.

به گزارش «نماینده» فداحسین مالکی با اشاره به تحولات اخیر افغانستان گفت: پیشروی طالبان و تسلط آن ها بر افغانستان حاکی از اتفاقات پشت پرده بوده وگرنه با توجه به روحیات مردم و ارتش این کشور تاکنون سابقه نداشته خیانت صورت بگیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: حتی ممکن است هماهنگی هایی در پشت پرده بین اشرف غنی و ملا هیبت الله از رهبران  طالبان صورت گرفته باشد به این دلیل که در اغلب شهرها قبل از  ورود طالبان، نیرو های نظامی اقدام به تخلیه پایگاه ها کرده بودند.

وی افزود: از موارد دیگر می توان به تسهیل شدن سقوط پادگان ۲۰۷ در هرات اشاره کرد که همه این اتفاقات به معنی وجود بازی های پشت صحنه است.

مالکی بیان کرد: اینگونه نیست که طالبان با تسلط بر افغانستان بتواند به تنهایی کشور را هدایت کند بلکه باید از ظرفیت همه گروها و جریان استفاده کند و رئیس جمهور جدید بعد از همه پرسی، با انتخابات مشخص شود.

وی درباره سرنوشت حقابه ایران با روی کار آمدن طالبان گفت: بر اساس معاهده ۱۳۵۱ هر دولتی که باید در افغانستان حاکم باشد به تعهدات خودش در این باره عمل کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: انتظار می رود دولت جدید برگرفته از تمام جریانات و گروه های سیاسی افغانستان باشد ضمن این که جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد دولت آینده این کشور به تعهداتش عمل کند.

نظر شما