شناسهٔ خبر: 172499 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

وعده سجادی برای افزایش چشمگیر سهم ورزش بانوان و بکارگیری زنان در پست‌های مدیریتی

وزارت ورزش سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس از وعده وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان برای افزایش چشمگیر سهم ورزش بانوان و بکارگیری بانوان در پست‌های مدیریتی در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

به گزارش «نماینده» زهرا شیخی در تشریح نشست امروز ( سه شنبه، ۲۶ مردادماه) کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با حمید سجادی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، گفت: نمایندگان ورزشی بودن و تخصص سجادی را به نفع جامعه ورزش دانستند و بر این باورند بودند که این موضوع عاملی موثر در موفقیت در حوزه کاریشان خواهد شد.

وی افزود: وزیر پیشنهادی ورزش تمرکز زدایی را به عنوان دستور کار اصلی خود دانست و تاکید داشت که تلاش خواهم کرد در حوزه جوانان قرارگاه مرکزی را برای تقویت جوانان ایجاد کنم و در رابطه با بحث تمرکز زدایی هم بیان کرد اگر به من اجازه داده شود بخش ویژه‌ای را برای رسیدگی به مناطق محروم به ویژه روستاها ایجاد خواهم کرد و حتی برای این موضوع معاونت ویژه در نظر خواهم گرفت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم، ادامه داد: در مورد نحوه هزینه کردها هم تاکید داشت که تنها به ورزش های خاص توجه نخواهم کرد و نگاهم تنها به تیم های خاص نیست بلکه تمامی ورزش ها و رشته های ورزشی را در کانون توجه دارم.

شیخی افزود: نمایندگان هم توجه ویژه به رویکرد بحث سلامت محور را مطرح کردند و به دلیل اینکه ورزش یکی از پایه‌های سلامت است بنابراین سجادی تاکید داشت که به ورزش همگانی،  ایجاد فضاهای مناسب برای ورزش و ورزش رایگان  توجه جدی خواهم داشت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: با توجه به اینکه زنان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند و ورزش بانوان مورد غفلت واقع شده است بنابراین اعضای کمیسیون خواستار توجه ویژه به ورزش بانوان شدند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان با اشاره به انتقاد نمایندگان از سرانه پایین فضای ورزشی در بسیاری از استان‌ها، گفت: نمایندگان تاکید داشتند که باید در رابطه با توسعه و فرهنگ سازی ورزش برای جوانان و زنان، همچنین به ورزش دانش‌آموزان، نوجوانان و جوانان توجه شود و تاکید کردند که برنامه ریزی وزارت ورزش باید به گونه ای باشد که هزینه های زیاد ورزش در شرایط کنونی اقتصاد را مدیریت کنند و ورزش همگانی و رایگان را ترویج دهند.

وی ادامه داد: اعضای کمیسیون همچنین در مورد قاچاق داروهای مکمل و استفاده برخی ورزشکاران از آنها ابراز نگرانی کردند و توجه ویژه به ظرفیت روستاها در زمینه رشته‌های ورزشی را مورد تاکید قرار دادند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: وزیر پیشنهادی ورزش مطرح کرد که سه ماه زمان لازم دارم تا طرح آمایشی سرزمینی را انجام دهم و قول افزایش چشمگیر سهم ورزش بانوان و امکان حضور بانوان در پست‌های مدیریت را داد .

نظر شما