شناسهٔ خبر: 172493 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

وعده وزیر پیشنهادی صمت برای صادرات ۵ میلیارد دلاری در ۶ ماهه دوم سال

کمیسیون اجتماعی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به حضور وزیر پیشنهادی صمت در این کمیسیون از وعده وی برای صادرات ۵ میلیارد دلاری در ۶ ماهه دوم سال و راه اندازی یک پنجره واحد برای کوتاه شدن روند مجوزها خبر داد.

به گزارش «نماینده» مجید انصاری در تشریح نشست صبح امروز (سه شبنه ۲۶ مردادماه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی که با حضور وزیر پیشنهادی «صنعت، معدن و تجارت» برگزار شد، گفت: در بخش نخست میزبان آقای سیدرضا فاطمی امین بودیم که وی به موضوعات مختلفی از جمله توزیع توزیع عادلانه امکانات و افزایش صادرات در ۶ ماهه دوم امسال تا ۵ میلیارد دلار اشاره شد.

نماینده ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیریت زنجیره‌های تأمین یکی دیگر از موضوعاتی بود که در نشست امروز به آن اشاره شد، گفت: همچنین بر ضرورت اصلاح ساز و کارهای نظارتی صنعت خودرو تأکید شد.

وی افزود: در زمینه معادن نیز وزیر پیشنهادی برنامه‌های برای توسعه و تکمیل پروژه‌‎ها دارد و قول داده شد که گستره شرکت‌های فعال در حوزه صنعت و معدن افزایش داشته باشد تا فضای رقابتی در این حوزه ایجاد شود.

انصاری با اشاره به روند طولانی اخذ مجوزها به ویژه در حوزه وزارت صمت، تأکید کرد: وزیر پیشنهادی قول داد که در این زمینه یک پنجره واحد راه اندازی شود تا در این زمینه با مشکلات کمتری مواجه باشیم.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: در زمینه آمایش سرزمینی نیز وزیر پیشنهادی برنامه‌های مناسبی داشته و قصد دارد مبتنی بر این اطلاعات و داده‌ها تصمیمات اساسی اتخاذ کرد.

نظر شما