شناسهٔ خبر: 172490 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

از بررسی رتبه بندی معلمان تا تنظیم بازار خودرو و رونق اشتغال در کمیسیون فرهنگی

غلامرضا منتظری نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از حضور وزرای پیشنهادی سه وزارتخانه «تعاون، کار و رفاه اجتماعی»،«آموزش و پرورش» و «صنعت، معدن و تجارت» دولت سیزدهم در نشست صبح امروز این کمیسیون خبر داد.

به گزارش «نماینده» غلامرضا منتظری در تشریح  دستور کار صبح امروز( سه شنبه ۲۶ مردادماه ) کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: نشست کمیسیون در خصوص بحث و بررسی برنامه‌های سه وزیر پیشنهادی حجت عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و حسین باغگلی وزیر آموزش و پرورش و سیدرضا فاطمی امین وزیر صمت بود، که با حضور اعضای این کمیسیون برگزار شد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: در ابتدای نشست امروز وزیر پیشنهادی عبدالملکی که از سوی حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور به مجلس شورای اسلامی معرفی شده است، خلاصه ای از برنامه‌های خود را برای این وزارتخانه در کمیسیون فرهنگی ارائه داد.

این نماینده مجلس یازدهم تاکید کرد: در این جلسه وزیر پیشنهادی تمرکز برای حوزه اشتغال و بهبود تولید و فضای کسب و کار، ثبات اقتصاد کلان، کاهش مشاغل غیررسمی و افزایش ضریب پایداری مشاغل، رسیدگی به وضعیت بازنشستگان،معلولان، سالمندان، بیمه‌های درمانی، انتخاب مدیران جهادی برای اداره امور استانها از جمله مواردی بود که در برنامه‌های کاری برای این وزارتخانه پیش بینی کرده‌اند، در مجموع نیازمند یک بازنگری در برنامه‌های پیش بینی شده این وزیر پیشنهادی وجود دارد.

منتظری اظهار کرد: وزیر پیشنهادی با بیان گستردگی وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کردند در کنار انتخاب مدیران شایسته و اصلح  برای معاونت هر استان باید یک برنامه راهبردی با توجه به شرایط  هر استان پیش بینی شود. 

حضور وزیر پیشنهادی آموزش و پرروش در کمیسیون فرهنگی

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی افزود: در ادامه جلسه امروز کمیسیون فرهنگی، باغگلی وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش در کمیسیون حضور داشتند و برنامه‌های کاری خود را برای این وزارتخانه تشریح کرده‌اند.

منتظری ادامه داد: وزیر پیشنهادی با اشاره  به مشکلات آموزش و پرورش عنوان کردند که مسائل ومشکلات آموزش و پرورش به صورت لاینحل باقی مانده است و عملکرد این وزارتخانه نیازمند یک بازنگری و تغییر و تحول جدی است.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های وزیر پیشنهادی تقویت ‬مدارس دولتی و اعلام بسته تبعیض مثبت برای مناطق محروم، بازگشت ‬به اصل رایگان بودن آموزش، مردمی‬ کردن آموزش و پرورش بر پایه نظارت مردم بر سیستم آموزشی و خدمات مدارس، پیگیری طرح رتبه بندی فرهنگیان، مخالفت با خصوصی سازی در آموزش و پرورش و ...بود  و در ادامه نمایندگان سوالات خود را از باغگلی مطرح کردند.

 حضور وزیر سمت در کمیسیون فرهنگی

منتظری با اشاره به حضور وزیر صمت در کمیسیون فرهنگی اظهار کرد: نشست پایانی امروز کمیسیون فرهنگی با حضور فاطمی امین برگزار شد که از سوی رئیس جمهور دولت سیزدهم برای سکانداری وزارت صنعت، معدن و تجارت به مجلس معرفی شده است. وی با ارائه مهمترین برنامه کاری خود در این جلسه در ادامه  پاسخگوی سوالات اعضای کمیسیون بودند.

نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: وزیر پیشنهادی در این جلسه با آسیب شناسی مباحث موجود در وزارتخانه صمت برنامه‌های متعددی را برای این وزارتخانه پیش بینی کرده‌اند. حدود ۲۷ برنامه تحولی که برای تحقق هر یک زمان بندی مشخصی نیاز است، برای وزارتخانه متبوعش تعریف کرد.

وی ادامه داد: وزیر پیشنهادی اعتقاد راسخی دارند که آثار تحولی در وزارت صمت باید در زندگی مردم دیده  شود، در ادامه این جلسه اعضای کمیسیون عنوان کردند که بسیاری از مسائل معیشتی و رفاهی مردم به عملکرد این وزارتخانه گره خورده است و بایستی برنامه‌ها به گونه‌ای ارائه شود که شاهد کاهش هزینه‌های زندگی مردم باشیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: در ادامه این نشست، فاطمی امین وزیر پیشنهادی برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت خود را برای ساماندهی حوزه فولاد، خودرو، تنظیم بازار، صادرات، معدن ارائه کردند.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در پایان جلسه مقرر گردید نمایندگان سوالات خود را از وزرای پیشنهادی در سامانه بارگذاری کنند تا به آنها پاسخگو باشند و همچنین جلسه رای اعتماد به وزیران پیشنهادی بعد از ایام تاسوعا و عاشورا برگزار خواهد شد.

نظر شما