شناسهٔ خبر: 172427 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عباس‌زاده در تشریح نشست کمیسیون امنیت ملی با وزیر پیشنهادی دفاع:

حفظ برتری نظامی و قدرت جمهوری اسلامی در منطقه محور برنامه سرتیپ آشتیانی

کمیسیون امنیت ملی.jpg سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به تشریح برنامه‌ وزیر پیشنهادی دفاع در کمیسیون، گفت: با توجه به اینکه حفظ برتری نظامی و برتری در حوزه دفاع طبق سند چشم انداز عملا محقق شده و جمهوری اسلامی ایران قدرت برتر منطقه است، وزیر پیشنهادی تاکید کرد که این اول بودن و برتری با فاصله بیشتری حفظ خواهد شد.

به گزارش «نماینده» محمود عباس‌زاده مشکینی با اشاره به نشست صبح امروز (یکشنبه، ۲۴ مردادماه) که با حضور  سرتیپ محمدرضا قرایی آشتیانی وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد، گفت: وی برنامه‌های خود تشریح کرد و به مطالبات اعضای کمیسیون در خصوص اطمینان بخشی درباره شرایط برتری دفاعی جمهوری اسلامی ایران در منطقه پاسخ داد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: جمهوری اسلامی ایران از حیث دفاعی و از منظر سخت افزاری و نرم افزاری برترین قدرت منطقه است و این حرکت رو به جلو باید ادامه داشته باشد. سرتیپ آشتیانی با چشم اندازی ۱۰ ساله و ۲۰ ساله برنامه پیشنهادی خود را در همین چارچوب توضیح داد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه سرتیپ آشتیانی در ستاد کل نیروهای مسلح حضور داشته و فرمانده بوده و چهره دانشگاهی هم هست، این اطمینان را به کمیسیون امنیت و سیاست خارجی داد که برنامه‌های ارایه شده عملیاتی خواهد شد. امیدواریم محصول این فرایند خیر، برکت، توسعه و اقتدار کشور باشد.

عباس‌زاده مشکینی با اشاره به اظهارات وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در کمیسیون، تصریح کرد: امکان بیان جزئیات مطروحه در کمیسیون وجود ندارد؛ با توجه به اینکه حفظ برتری نظامی و برتری در حوزه دفاع طبق سند چشم انداز عملا محقق شده و جمهوری اسلامی ایران قدرت برتر منطقه است، وزیر پیشنهادی تاکید کرد که این اول بودن و برتری با فاصله بیشتری حفظ خواهد شد و مستلزم سرمایه‌گذاری، کار هوشمندانه و علمی منطبق بر آخرین یافته‌های علمی و تکنولوژی دنیا است. وزرات دفاع در این زمینه تا به حال خوب عمل کرده و امیدواریم طی ۴ سال آینده بهتر از گذشته باشد.

نظر شما