شناسهٔ خبر: 172395 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

تاکید کمیسیون عمران بر جبران عقب ماندگی در حوزه ساخت مسکن

کمیسیون عمران سخنگوی کمیسیون عمران مجلس به تشریح جلسه امروز این کمیسیون با گزینه رستم قاسمی گزینه پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی پرداخت.

به گزارش «نماینده» عبدالجلال ایری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به جلسه امروز کمیسیون متبوعش با گزینه پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی گفت: کمیسیون عمران بنا به رسالت قانونی خود امروز به بررسی برنامه های آقای مهندس قاسمی پرداخت.

وی افزود: آقای قاسمی با توجه به سابقه و رزومه ای که داشت برنامه های خود را ارائه کرد و اعضای کمیسیون نیز با توجه به دغدغه هایی که در زمینه مسکن و شهرسازی داشتند، پیشنهاداتی را به آقای قاسمی ارائه کردند. 

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: در ارتباط با تامین مسکن در سالهای قبل کمبودهای زیادی داشتیم به طوری که تولید سالانه کشور در این سالها حدود ۳۰۰ هزار واحد بوده که این مسئله بیانگر این است که هم اکنون با کمبود ۴ میلیون واحد مسکونی روبرو هستیم، بنابراین  جبران این مسئله یکی از دغدغه های اصلی اعضای کمیسیون عمران مجلس است که در جلسه امروز نیز مورد تاکید قرار گرفت.

ایری خاطرنشان کرد: همچنین در حوزه تدوین استراتژی شهرسازی با توجه به اینکه کشور راهبرد پیچیده و سردرگمی در این حوزه دارد به طوری که شهرهای ما هم اکنون به ظاهر تحت عنوان شهرسازی اسلامی مطرح هستند ولی در عمل چنین چیزی دیده نمی شود، در این زمینه نیز سوالات و پیشنهاداتی در حضور آقای قاسمی مطرح شد. همچنین در زمینه بنادر، حمل و نقل جاده ای و دریایی و هوایی سوالات و پیشنهاداتی از سوی اعضای مطرح شد و در نهایت بنا شد اعضای کمیسیون پس از بررسی برنامه های آقای مهندس قاسمی نتیجه نهایی را در ارتباط با ایشان اعلام کنند. 

نظر شما